Oficialii Dacia au anunțat luni că vor lansa, în ianuarie 2023, comenzile pentru primul model hibrid al mărcii, Dacia Jogger Hybrid 140. Primele livrări sunt prevăzute în luna martie a anului viitor, potrivit companiei.
Beneficiind de expertiza Renault Group și fabricat în România, la uzina de la Mioveni, Jogger este primul model Dacia echipat cu tehnologie hibridă, contribuind astfel la electrificarea gamei.
Autonomia versiunii Jogger HYBRID 140 este de peste 900 km (în ciclu mixt omologat WLTP). Bateria de tracțiune dispune de o garanție de 8 ani sau 160.000 km.
Mașina va avea lungimea unui break, spațiul interior al unui monovolum și liniile unui SUV, alături de un ampatament generos și un al treilea rând de scaune.
Noua versiune hibridă reia toate caracteristicile modelului de bază: atât spațiul disponibil pentru ocupanți cât și volumul de încărcare rămân neschimbate. Asta pentru că, încă din faza de proiectare, arhitectura vehiculului a fost gândită pentru a integra bateria de tracțiune specifică motorizării hibride. Bateria este instalată sub planșeu, în locul roții de rezervă, la fel ca rezervorul GPL în cazul motorizării ECO-G 100.
Jogger Hybrid va oferi o putere combinată de 140 CP și un nivel redus al consumului și al emisiilor de CO2. Ansamblul de propulsie este alcătuit dintr-un motor pe benzină cu 4 cilindri de 1,6l și 90 CP, din două motoare electrice (un motor de 50 CP și un demaror/generator de înaltă tensiune) și dintr-o cutie de viteze automată electrificată, cu 4 trepte dedicate blocului termic și alte două, celui electric. Această tehnologie combinată este posibilă datorită absenței ambreiajului.
Modelul oferă o tehnologie care asigură un demaraj sistematic în mod 100% electric și un cuplu motor disponibil imediat, care permite accelerări energice.
Compania va lansa și o nouă nuanță, Gri Schiste, în paleta de culori deja disponibile.
Dacia susține că frânarea regenerativă, capacitatea înaltă de recuperare a energiei, caracteristică bateriilor de 1,2 kWh (230V), la care se adaugă randamentul cutiei automate, oferă: posibilitatea de a rula în oraș în mod 100% electric până la 80% din timp, reducerea consumului cu până la 40% (față de un motor termic echivalent în ciclu urban, fără schimbarea stilului de șofat), tracțiunea 100% electrică în momentul demarajului și transmisia automată oferă modelului Jogger un confort ridicat în utilizare.
Lionel Jaillet, Director de Performanță Produs Dacia, declară: „La mai puțin de un an de la lansarea modelului Jogger, intrăm într-o nouă etapă propunând pe acest model motorizarea HYBRID 140. Este o motorizare hibridă fără ambreiaj care asigură demararea în mod pur electric și reducerea consumului de carburant. Ilustrând perfect poziționarea mărcii Dacia, Jogger HYDRID 140 este mașina de familie hibridă cea mai accesibilă de pe piață, dispunând de un spațiu interior generos și de echipamente esențiale. Odată cu sosirea acestei versiuni, Dacia inaugurează motorizarea hibridă în gama sa”.
La un an de la lansare, Jogger a înregistrat deja 83.000 de comenzi și peste 51.000 de înmatriculări în întreaga lume. Potrivit companiei, modelul a fost plasat pe poziția a doua în clasamentul celor mai vândute vehicule de segment C (exceptând clasa SUV) către clienții persoane fizice din Europa. Din totalul vânzărilor, 2/3 sunt reprezentate de motorizarea mixtă benzină-GPL (ECO-G 100) și tot 2/3 din vânzări sunt reprezentate de versiunea cea mai echipată a gamei. Totodată, 55% din clienții Jogger au ales versiunea cu 7 locuri.