Dacia a lansat marți un model aniversar de Logan, în ediție limitată de aproximativ 4.000 de mașini, la 20 de ani de la lansarea oficială a acestei mărci. Decorat cu motive tradiționale care inspiră coloana infinitului a lui Brâncuși, modelul care vine în două tipuri de motorizări va porni de la 16.000 de euro. În același timp, finalul anului viitor va aduce și un facelift pentru Logan, după cum spune Mihai Bordeanu, directorul Automobile Dacia.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Dacia a vândut 584.000 de mașini Dacia Logan în România, de la lansarea mărcii, în urmă cu 20 de ani, a declarat marți Mihai Bordeanu. Pe piețele externe au fost vândute 695.000 de mașini. Până în prezent, marca a trecut prin trei generații, respectiv Logan Legenda 2004, Logan Evoluție 2014 și Logan continuitate 2024.

Odată cu împlinirea a 20 de ani de la lansarea mărcii, primul model dezvoltat integral de Renault de la preluarea uzinelor Dacia, compania a decis să lanseze un model aniversar intitulat Logan XX. Acesta va veni într-o serie limitată de circa 4.000 de autoturisme. Modificările aduse modelului, față de cele existente, sunt în general ușoare, de design, și nu tehnice.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

Dragoş Stuparu, Senior Designer Dacia, a declarat că modelul vine cu o temă inspirată din simboluri și modele românești autohtone, precum coloana infinitului. „Numărul 20 scris cu cifre romane (XX) ne-a ajutat să ajungem la motivele tradiționale, păstrând design-ul contemporan minimalist și sfera tradițional minimalistă”, a spus el. Acest model este prezent la exterior sub forma unor stickere aplicate în partea inferioară a portierelor spate, pe carcasele oglinzilor retrovizoare și la baza capotei portbagajului. Tema celor 20 de ani se regăsește și la interior, pe consola centrală și pe pragurile ușilor față, precum și sub forma unui element decorativ dispus pe spătarele scaunelor din față.

Seria limitată vine în două versuri de motorizare: TCe 90, la un preț de 16.000 de euro TVA inclus, și ECO-G 100, la un preț de 16.300 euro, TVA inclus. Culorile disponibile sunt schiste grey, cedar green și artic white. Comenzile sunt disponibile de astăzi, 10 septembrie, iar primele livrări sunt așteptate pentru jumătatea lunii octombrie.

În ce privește generația a patra de Logan, Mihai Bordeanu a declarat că Dacia pregătește un facelift major pentru Logan, care va fi lansat la finalul anului viitor. Directorul Automobile Dacia a precizat că compania nu a decis încă dacă aceasta va fi ultima generaţie de Logan.

Mihai Bordeanu, Dacia
Sursa foto: Economedia

Începând din 2005, Logan a fost cel mai vândut model de pe piața din România, titlu pe care și l-a menținut constant, an de an, până în prezent, când a început să fie depășit de Dacia Duster.

Totodată, Mihai Bordeanu a mai precizat că producția efectivă de Dacia Bigster va începe la final de 2024. În plus, el a menționat că Sandero Stepway nu se mai produce deloc în România, ci doar în Maroc.

Referitor la programul de concedieri voluntare anunțat recent, Bordeanu a spus că Dacia face mereu, chiar anual, acest lucru, fiind „un exercițiu anual de adaptare, de ajustare a competențelor”, el spunând că compania caută competențele pe noua zonă de digitalizare, electrificare. Potrivit lui, anul trecut a plecat un număr de angajați format din trei cifre, deci de ordinul sutelor, iar anul acesta planul este sub 1.000 de angajați.