Producătorul auto Dacia oprește din nou producția auto la uzina de la Mioveni, timp de 5 zile, din cauza penuriei de componente electronice.
„Lipsa componentelor electronice continuă să afecteze industria auto, inclusiv Dacia. Depunem toate eforturile pentru a limita impactul asupra producției și lucrăm într-un ritm susținut cu furnizorii noștri. Avem celule de criză la nivelul direcțiilor de Supply Chain și Achiziții și implementăm toate măsurile adecvate. Cu toate acestea, activitatea uzinei Vehicule de la Mioveni va fi întreruptă in zilele 2, 3, 6, 7 și 10 septembrie“, afirmă direcția de comunicare a Dacia, într-un mesaj transmis Economedia.
Ultima dată Dacia a întrerupt producția în luna iulie, timp de trei zile, tot din cauza lipsei componentelor electronice. Producția uzinei de la Mioveni a mai fost oprită și în lunile februarie (de două ori), martie, și aprilie, pentru câteva zile, din cauza crizei de semiconductori la nivel global.
În Uzina de Vehicule din Mioveni lucrează circa 15.000 de persoane.
Presa franceză scria recent că Dacia a decis să livreze unele vehicule către clienți fără sistemele de navigație, din cauza lipsei de semiconductori.
Tot în februarie, și oficialii Ford România au anunțat că sunt nevoiți să oprească producția pentru câteva zile.
Sectorul auto a avut cel mai mult de suferit anul acesta din cauza problemelor cu aprovizionarea cu semiconductori. Acest deficit în aprovizionarea cu cipuri, care afectează producătorii auto din întreaga lume, este rezultatul unei combinaţii de factori. Producătorii de automobile au închis uzinele timp de două luni în timpul pandemiei de COVID-19 de anul trecut şi au anulat comenzile de cipuri. În paralel, însă, cererea de cipuri a crescut în industria echipamentelor electronice, în condiţiile în care oamenii au fost obligaţi să stea în acasă, ceea ce a condus la creşterea vânzărilor de laptopuri şi console de jocuri video. Acum producătorii de automobile trebuie să concureze pentru cipuri cu producătorii de electronice.
Producătorii auto din lume spun că vor pierde o producție de 3,9 milioane de vehicule din cauza deficitului de cipuri, în acest an, mai mult decât previziunea de acum 2 luni de 2,2 milioane, scrie Bloomberg.