Datele privind înmatriculările de autovehicule din Europa din august oferite de Jato Dynamics așează, pentru a doua lună consecutiv, Dacia Sandero pe primul loc al pieței auto, în fața VW Golf și Toyota Yaris. De asemenea, Duster urcă pe locul patru, deși a pierdut 42% dintre înmatriculări.
Cu o creștere de 8% față de volumul înmatriculat în acceași lună a anului 2020, Dacia Sandero se menține în poziția de lider european pe piața autoturismelor, cu un volum de aproape 15.000 de unități înmatriculate. Pe locul al doilea se află VW Golf, liderul tradițional al pieței auto europene, care a reușit să vândă doar 13.600 de unități, în scădere cu 38% față de anul trecut.
Pe următoarele locuri se află Toyota Yaris, care a crescut cu 18%, și Dacia Duster, care a înmatriculat 11.327 de unități în august, cu 4% mai multe față de anul trecut.
Aproape toate modelele din acest top au scăderi față de anul 2019, din cauza pandemiei. Deși lider, Sandero are 16% mai puține mașini decât la momentul 2019, iar Duster e mai jos cu 42%.
Pentru prima dată în topul înmatriculărilor din Europa se află, de două luni, și Ford Puma, al treilea automobil fabricat în România din top, cu un volum total de 9.304 unități și o scădere de 16% față de anul trecut.
Rezultatele din ultimele două luni vin pe fondul unei scăderi accentuate a pieței auto, vin și pe fondul crizei de semiconductori care a afectat sever industria auto. Toți constructorii auto au fost nevoiți să oprească producția din uzine, cel puțin câteva zile, neavând la dispoziție toate componentele necesare.
Pe segmentul hibridelor, lider a fost în august Ford Kuga, urmat de Mercedes GLC și BMW Seria 3, iar pe segmentul de vehicule electrice, ID.3 a depășit Tesla Model 3, cu câteva zeci de înmatriculări.
Pe locul 3 s-a situat ID.4, tot de la VW, iar pe patru, Renault Zoe. În top 10 a intrat și Mustang Mach-E, un automobil electric produs de Ford.