Danone și Kellogg se numără printre cele 75 de companii producătoare de bunuri de larg consum cărora autoritățile franceze le-au cerut să reducă prețurile, potrivit unei liste consultate de Reuters pe care sursele spun că guvernul o folosește pentru această inițiativă.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Ministrul de finanțe, Bruno Le Maire, a declarat pe 9 iunie că a obținut angajamentul unor companii de a reduce prețurile la sute de produse, sub amenințarea unor sancțiuni financiare în cazul în care acestea nu se conformează.

Guvernul francez folosește lista văzută de Reuters, elaborată de un grup de cercetare, ca referință pentru proiect, potrivit a trei surse care au cunoștință despre acest subiect. Ministerul francez al Economiei a declarat că nu poate confirma sau infirma lista.

Analize Economedia

Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar

Unilever, producătorul maionezei Hellmann’s și al supei Knorr, a declarat la 9 iunie pentru Reuters că este una dintre companiile incluse în planul guvernului. Presa franceză a identificat recent și alte companii, printre care Coca-Cola, Mondelez și Nestle.

Dar lista include o gamă largă de producători de alimente, cum ar fi grupul agricol francez Avril, precum și unii dintre cei mai mari producători de băuturi din lume, inclusiv Pernod Ricard.

Danone și Nestle au refuzat să comenteze, în timp ce Coca-Cola, Mondelez și producătorul de bere ABI nu au răspuns la o solicitare de comentarii. Pernod Ricard a trimis Reuters către organismul său comercial.

Kellogg a precizat într-un comunicat că nu poate comenta discuțiile dintre guvern, asociațiile comerciale și retaileri, dar că runda sa anuală de negocieri a fost finalizată. Aceasta a precizat că prețurile de vânzare cu amănuntul pentru produsele sale sunt stabilite exclusiv de către retailer.

Măsura luată de guvernul francez, dacă va avea succes, ar putea forța unele dintre companiile care au avut creșteri de prețuri de 10% sau mai mult în ultimele luni să redeschidă negocierile privind prețurile cu marii retaileri și să pună presiune asupra marjelor lor de profit.

Oficialii francezi sunt furioși de luni de zile că prețurile din supermarketuri au atins niveluri record, chiar dacă au scăzut costurile materiilor prime ale multor producători de alimente .

Producătorii de orice, de la înghețată la produse de curățenie, au crescut prețurile, spunând că trebuie să țină pasul cu costurile care au crescut vertiginos după ce războiul din Ucraina a făcut ca energia și alte produse de bază să fie chiar mai scumpe decât în timpul pandemiei.

Unii producători de bunuri de consum au declarat recent că costurile încep să se reducă, ceea ce a determinat legiuitorii și autoritățile de reglementare să acuze companiile că mențin prețurile ridicate în mod inutil.

Investitorii au avertizat în ultimele luni că firmele producătoare de bunuri de consum ar trebui să înceapă să atenueze creșterea prețurilor pe măsură ce costurile lanțului de aprovizionare scad, îngrijorați de faptul că noi majorări ar putea afecta cota de piață și creșterea marjelor.