De ce s-a blocat contractul pentru lotul 4 al Autostrăzii Sibiu – Făgăraș: Constructorul Strabag a fost descalificat pentru depășirea cu 10% a prețului estimat. „CNAIR a evaluat superficial oferta”

DN 1 ieșire spre Făgăraș Sursa Foto : CNAIR

Contractul pentru proiectarea și execuția lotului 4 al Autostrăzii Sibiu – Făgăraș nu poate fi semnat cu Asocierea Makyol – Yapi (Turcia) după ce Strabag (Austria) a depus contestație la CNSC, după cum Economedia a arătat aici. Decizia CNSC este estimată peste aproximativ o lună. Dacă CNSC va respinge contestația, atunci CNAIR este obligată să semneze cu Makyol. Dacă va fi admisă, fie și parțial, atunci CNAIR ar trebui să facă o reevaluare a ofertelor, decizie care poate fi din nou atacată.

Constructorul Strabag a depus contestație pentru că a fost descalificat, oferta financiară fiind peste valoarea minimă 1,163 miliarde lei, dar în valoarea maximă care include și suplimentarea de 1,37 miliarde. Oferta Strabag 1,283 miliarde lei, a fost declarată ca inacceptabilă pentru că depășește cu 10,27% limita minimă, iar CNAIR nu ar fi identificat fonduri suplimentare. De altfel, din contestație rezultă că și oferta Ictaș a depășit cu 5% valoarea estimată.

Makyol a câștigat contractul cu o ofertă de 1,19 miliarde lei, mai mare față de valoarea minimă pe care a stabilit-o CNAIR în SEAP de „1.163.869.292,05” miliarde lei.

Pentru lotul 4, Sâmbăta de Sus – municipiul Făgăraș (16 km și drum de legătură), Compania de Drumuri a desemnat pe 5 mai, Asocierea Makyol Insaat Sanayi Turizm Ve Ticaret A.S. – Yapi Merkezi Insaat Ve Sanayi A.S câștigătoare a contractului pentru proiectare și execuție a lotului 4, valoarea ofertei fiind de 1,1 miliarde lei.

„Astăzi (n.r. vineri, 5 mai), după finalizarea procesului de evaluare a ofertelor, am desemnat câștigătorul contractului pentru proiectarea și execuția tronsonului 4 al autostrăzii Sibiu – Făgăraș (16,26 km), inclusiv drumul de legătură cu DN1 (5,6 km). ASOCIEREA MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S. – YAPI MERKEZI INSAAT VE SANAYI A.S. trebuie să finalizeze proiectarea în 12 luni, iar lucrările de construcție în 36 de luni.Finanțarea contractului în valoare de 1,19 miliarde lei fara TVA va fi asigurată prin Programul Transport 2021-2027. Dacă rezultatul procedurii nu va fi contestat vom putea semna contractul după expirarea perioadei legale de depunere a acestora”, spunea pe 5 mai șeful CNAIR, Cristian Pistol.

La sfârșitul lunii noiembrie 2022, CNAIR a primit șase oferte pentru lotul 4.

Marți, 29.11.2022, s-au depus 6 oferte pentru contractul de proiectare și execuție “Autostrada Sibiu – Făgăraș, Tronsonul 4: km 51+785-km 68+050 care se desfășoară între localitățile Sâmbăta de Sus (DJ 105B) – Municipiul Făgăraș și Drum de legătură cu DN1, km 0+000-5+650. Până la termenul limită au depus oferte următorii antreprenori:

1.         Asocierea AUTOMAGISTRAL – PIVDEN SRL – ROSTDORSTROY SRL (Ucraina)

2.         Asocierea S.C. BOG’ART S.R.L. – SC CONI SRL – SC TOHME CONTRACTING LLC – S.C. RIA DESIGN CONSULTING SRL (România – Georgia)

3.         IC ICTAS INSAAT SANAYI VE TICARET ANONIM SIRKETI (Turcia)

4.         Asocierea MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET AS – YAPI MERKEZI INSAAT VE SANAYI AS (Turcia)

5.         MAPA INSAAT VE TICARET ANONIM SIRKETI (Turcia)

6.         Asocierea SC STRABAG SRL – SC GEIGER TRANSILVANIA SRL (România)” a transmis CNAIR.

Autostrada Sibiu – Făgăraș, o investiție de aproape 7 miliarde de lei, are o durată de realizare de 4 ani. Este prima secțiune a Autostrăzii dintre municipiile Sibiu și Brașov (A3 Râșnov). Pentru secțiunea II Făgăraș – Brașov (48 km) în august 2021 CNAIR a semnat cu SEARCH contractul pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate și Proiect Tehnic (termen doi ani).

Sursa Foto : CNAIR

Comentarii

  1. Strabag sunt cei mai mari spalatori de bani ai crimei organizate romanesti. Cu fonduri europene nu prea le merge.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *