Poveste de business. Ionuț Dragomir și soția sa au descoperit o oportunitate de business în pandemie și acum livrează pentru HoReCa ambalaje ecologice personalizate de milioane de euro

Economedia_Ionut Dragomir Evamar

Primii bani i-a câştigat ca paznic. Ionuţ Dragomir mărturiseşte, pentru Economedia: „Păzeam un cimitir. Această experienţă m-a făcut să îmi setez un obiectiv clar: să mă specializez şi să acumulez cunoştinţele necesare pentru a avea un impact real într-un domeniu de interes şi, în timp, să obţin o poziţie care să îmi ofere satisfacţii profesionale şi financiare pe măsură”.

Dar a vrut mult mai mult de la viaţă.

Mai întâi s-a angajat la o benzinărie Rompetrol, unde ajuta clienţii să alimenteze şi ştergea geamurile maşinilor.

Analize Economedia

MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta

Apoi a mers la facultate. A absolvit Relaţii Economice Internaţionale, cu ambiţia să ajungă manager la o companie de top. Avea însă să devină un antreprenor de succes şi manager la propria afacere.

Acum, conduce “Evamar”, unul dintre cele mai importanţi jucători în industria de ambalaje ecologice personalizate, cu afaceri de milioane de euro şi planuri ambiţioase, inclusiv în afara ţării.

Antreprenorul a detaliat: „În primul an aveam un portofoliu de doar cinci clienţi, o cifră de afaceri de câteva mii de euro şi un singur angajat. Am evoluat semnificativ. Portofoliul nostru de clienţi s-a extins considerabil şi include acum lanţuri mari din industria HoReCa, care au nevoie constantă de ambalaje de unică folosinţă, inclusiv personalizate”.

Ionuţ Dragomir este din Bucureşti. A devenit antreprenor în anul 2015, atunci când a fondat o mică afacere în consultanţă şi management.

Antreprenorul a povestit: „Am intrat în antreprenoriat aproape întâmplător, fără un plan bine definit. Am observat o cerere şi am început să ofer soluţii practice pentru afacerile clienților, fără să urmăresc iniţial o compensare financiară. După primul an am realizat că sunt pe drumul potrivit. Chiar dacă lucram peste 12 ore pe zi nu simţeam oboseala, ci doar satisfacţia de a contribui direct la succesul altora şi de a construi o afacere de la zero”.

Totul s-a schimbat în anii pandemiei. Atunci, a constatat că era nevoie tot mai mare de ambalaje de unică folosinţă, din motive sanitare. Aşa că a ales să-şi direcţioneze resursele de timp şi energie către „Evamar”, companie fondată în anul 2015.

Ionuţ Dragomir a subliniat: „Scânteia afacerii Evamar a venit de la soţia mea care a avut iniţiativa şi curajul să înceapă acest business. La început recunosc că nu vedeam prea multe şanse de succes. Dar pe măsură ce discutam cu ea despre provocările din industria HoReCa şi despre cererea explozivă pentru ambalaje de unică folosinţă în timpul pandemiei, am început să mă gândesc serios la potenţialul acestei pieţe”.

„Evamar” a început ca o mică afacere de familie, cu doar doi angajaţi, antreprenorul şi soţia lui. În spate a fost o investiţie inițială de peste 2.000 lei, bani pe care i-a obţinut din economii. Investiţia a constat în achiziţia primelor produse.

Începutul afacerii s-a dovedit o adevărată provocare, mai ales din cauza schimbărilor prea dese ale preţurilor materiilor prime, aduse din import. În plus, sistemul logistic şi stocurile nu erau complet adaptate unei cereri care s-a dovedit a fi mai mult decât imprevizibilă, spune antreprenorul.

Cele mai mari provocări aveau însă să apară în timp.

Ionuţ Dragomir a explicat: „Principalele provocări ale unei afaceri ca Evamar sunt legate în mare măsură de resursa umană. Este esenţial să avem în echipă oameni bine pregătiţi, profesionişti, dornici să evolueze împreună cu afacerea. Incertitudinile vin în primul rând din lipsa de predictibilitate economică şi legislativă. Legile şi reglementările în domeniul ambalajelor biodegradabile sunt într-o continuă schimbare şi nu întotdeauna clar definite”.

O altă provocare pentru companie este concurenţa ambalajelor din import care ajung, în unele situaţii, la preţuri mai avantajoase decât ale celor care sunt produse în ţară.

Antreprenorul a precizat: „O sursă de incertitudine este competiţia externă, în special invazia produselor din ţări cu capacităţi mari de producţie şi preţuri mici. Această presiune de pe piaţa globală aduce fluctuaţii de preţuri care afectează stabilitatea pe termen lung. Toate aceste provocări ne obligă să fim flexibili, să adaptăm strategiile şi să investim continuu în inovare şi eficienţă pentru a menţine competitivitatea şi calitatea produselor noastre”.

Acum, „Evamar” funcţionează cu două spaţii de depozitare, amplasate strategic în Bucureşti, unul în zona de nord şi unul în sud, cu scopul de a face faţă mai uşor cererii din partea clienţilor.

Gama de produse s-a diversificat de-a lungul anilor, iar acum cuprinde, printre altele, sacoşe, pungi, cutii, caserole şi boluri de unică folosinţă, pahare şi ambalaje de cofetărie.

Compania a încheiat, anul 2023, cu o cifră de afaceri de peste 8,3 milioane de lei, iar pentru anul acesta mizează pe vânzări mai mari, de peste 10 milioane de lei. Pe viitor, antreprenorul mizează pe comenzi şi mai mari, mai ales din mediul online.

Ionuţ Dragomir a completat: „Pentru viitor, ne uităm spre parteneriate strategice, în special cu lanţuri mari de restaurante, cafenele şi alte afaceri în domeniul alimentaţiei publice, care au nevoie de soluţii de ambalare sustenabile şi personalizate. Ne dorim să colaborăm cu reţele naţionale şi internaţionale care valorizează ambalajele biodegradabile şi sunt interesate de soluţii inovatoare şi durabile pentru a reduce impactul asupra mediului”.

Compania şi-a bugetat noi investiţii în valoare de 1 milion de lei în tehnologii de producţie moderne, care să permită utilizarea unor materii prime reciclabile şi biodegradabile, în conformitate cu standardele ecologice.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.