Decizie crucială pentru Portul Constanța: a fost votată legea care permite accesul la șefie pentru persoane din afara sectorului naval. PSD a promovat puternic proiectul, liberalii au votat împărțit

portul constanta, remorchere, cargo, nave, vapoare, cereale, cale ferate port, dane, transport, containere, macarale, marfuri, comert, export, import, silozuri, cereale ucrainene (20) Foto: G4Media/ Andreea Pavel

Camera Deputaților a votat marți proiectul de lege care permite ca la șefia Portului Constanța să fie numite persoane din afara domeniului naval. Proiectul prevede că atât directorul portului, cât și membrii Consiliului de Administrație pot avea experiență în alte domenii. Miza proiectului a fost deschiderea accesului la șefia acestei companii strategice și pentru persoane din alte domenii. PSD a promovat puternic proiectul, iar liberalii, colegii de alianță, au votat împărțit.

Unul dintre principalii promotori ai proiectului în ultima lună a fost Laura Vicol, șefa PSD a Comisiei Juridice, potrivit informațiilor G4Media. Și Ministerul Transporturilor, condus de Sorin Grindeanu, a susținut proiectul.

Legea, care merge acum la promulgare la președintele Klaus Iohannis, prevede că membrii Consiliului de Administrație trebuie să aibă studii universitare în științe economice, juridice sau inginerești, precum și minimum 5 ani de experiență în administrarea sau managementul unor entități, persoane juridice, cu capital de stat sau privat, sau 5 ani de experiență în funcții de conducere în administrația publică centrală sau locală.

Analize Economedia

criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
concedieri dreamstime
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic

Legislația actuală prevedea că pot fi membri în conducerea portului doar persoane cu experiență în domeniul naval ori logistic (fie 5 ani de experiență în administrarea sau managementul unor entități din transport naval, logistic, operare portuară, administrarea infrastructurii de transport nava, fie 5 ani de experiență în funcții de conducere, reglementare sau control în domeniul naval).

Proiectul de lege inițial era mult mai lax și permitea practic angajarea unor persoane fără experiență la șefia portului.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Președintele Klaus Iohannis a retrimis la Parlament în noiembrie 2022 proiectul inițial. Iohannis ceruse în solicitarea sa către Parlament clarificarea noilor cerințe, precum și dezbaterea în ambele camere ale Parlamentului.

Portul Constanța este considerat infrastructură strategică pentru România și este controlat de Ministerul Transporturilor și administrația locală.

Odată cu invazia rusă în Ucraina, importanța Portului Constanța a crescut și mai mult atât din punct de vedere comercial, cât și militar.

SUA au transmis constant mesajul că portul este un obiectiv crucial pentru sprijinirea Ucrainei, iar UE a pompat zeci de milioane de euro pentru modernizarea infrastructurii portuare.

În ultimele decenii, Portul Constanța a fost condus de persoane agreate de influenți politicieni și oameni de afaceri din Constanța. Una dintre pârghiile de control asupra procesului de numire a șefilor portului era tocmai condiția ca funcțiile de conducere să fie ocupate de persoane cu experiență navală.