Deși înmatriculările de vehicule comerciale au scăzut în UE în ultimele două luni, România e pe plus

autobuz hibrid bucuresti 2 sursa pmb

Înmatriculările vehiculelor comerciale din UE au înregistrat două luni consecutive de declin în luna iulie și august 2021, în scădere cu 11,9% și, respectiv, cu 5,4%. Acest lucru a reflectat încetinirea cererii de camionete, reprezentând 83% din numărul total de înmatriculări, având în vedere că camioanele și autobuzele au avut de fapt performanțe mai bune decât anul trecut. Vânzările au continuat să fie determinate de Europa Centrală (+ 23,2%), în timp ce noi înmatriculările din în Europa de Vest, mai ales din Germania, piețele s-au contractat atât în ​​iulie, cât și în august.

În primele opt luni în 2021, cererea de vehicule comerciale noi în Uniunea Europeană a crescut cu 24% pentru a ajunge la 1.292.628 de unități, în ciuda lunilor slabe de vară. Fiecare din cele patru mari piețe ale UE au înregistrat câștiguri de două cifre până în acest an, deși la un ritm mai lent comparativ cu prima jumătate a anului: Italia (+ 35,4%), Franța (+ 22,4%), Spania (+ 16%) și Germania (+ 12,5%).

România, în scimb, a performat la toate categoriile de vehicule comerciale, înregistrând creșteri de 25,3% a înmatriculărilor în iulie și de 33,5% în august. În primele opt luni, înmatriculările au crescut cu 31%.

În primele opt luni ale anului 2021, cererea de vehicule utilitare ușoare noi în întreaga UE a rămas pozitiv (+ 23,6%), beneficiind în continuare de câștigurile substanțiale înregistrate la începutul acestui an și aducând totalul la 1.078.235 de unități. Același lucru se aplică pentru piețele cheie ale UE, toate cele patru înregistrând o creștere până în prezent în 2021: Italia (+ 35,9%),
Franța (+ 23,3%), Spania (+ 15,8%) și Germania (+ 12%).

De asemenea, rezultatele din august 2021 arată din nou o creștere de două cifre (+ 14,6%) a cererii UE pentru camioane grele, marcând a șaptea lună consecutivă de creștere pe segment. Germania (+ 14,6%) și Franța (+ 0,5%) au contribuit pozitiv la rezultat, în timp ce Spania (-6,1%) și Italia (-4,4%) au evoluat mai slab decât anul trecut.

Din ianuarie până în august, 161.581 de camioane grele noi au fost înmatriculate peste tot Uniunea Europeană, sau cu 33,1% mai mult decât în ​​aceeași perioadă din 2020. Majoritatea piețele și-au consolidat rezultatele pozitive în această perioadă: Italia (+ 39,5%), Spania (+ 30,6%), Germania (+ 19,8%) și Franța (+ 14,5%).

După ce în iulie a înregistrat o creștere de 10,6%, cererea UE pentru camioane noi a crescut din nou în august (+ 9,1%). Piețele din Europa Centrală au avut o contribuție majoră (+ 42,7%) la această performanță, în timp ce doar Germania (+ 4,6%) a reușit să înregistreze o creștere în rândul cele mai mari piețe din Europa de Vest.

Până în prezent, în 2021, cererea de camioane noi a crescut cu 27,9%, numărând 195.247 de unități înregistrate în toată regiunea. Cu excepția Greciei și Ciprului, toate piețele UE a înregistrat câștiguri procentuale ridicate de două cifre, și unele chiar de trei cifre. în acest timp perioada de opt luni, inclusiv cele patru piețe majore.

Luna august a fost o lună pozitivă pentru segmentul de autobuze, cu noile înregistrări în creștere 17,5% până la 3.110 unități. Rezultatele la nivel de țară au fost foarte mixte: Franța (+ 55,1%) și Italia (+ 40,8%) a înregistrat o creștere procentuală de două cifre luna trecută, în timp ce cererea de noi autobuzele din Germania (-4,3%) și mai ales din Spania (-63,2%) au fost mai slabe decât acum un an.

La opt luni în acest an, vânzările de autobuze noi în întreaga UE au cunoscut o creștere considerabilă (+ 6,7%) datorită rezultatelor pozitive din lunile de vară. Franța a înregistrat cea mai mare poziție rata de creștere a celor mai mari patru piețe din regiune (+ 21,5%), urmată de Italia (+ 14,3%), în timp ce înregistrările au scăzut în Germania (-1,7%) și Spania (-19%) în același timp.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *