Peste 92% din producţia Dacia pleacă la export, doar 8% rămâne în România, a declarat, luni, Cristian Nevzoreanu, director executiv Afaceri Publice, Renault Group România, la o conferinţă de specialitate, transmite Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

“Peste 92% din producţia Dacia pleacă la export, doar 8% rămâne România. Asta se vede pe străzi. Sunt măsuri de sprijinire a sectorului auto din Românie, cum este Programul Rabla, dar multe măsuri lipsesc, ceea ce face rău producţiei de maşini noi. La o maşină nouă vândută, în orice reţea, se aduc din străinătate trei maşini vechi, dintre care circa 80% au peste opt ani vechime şi sunt bune de dus direct la casat”, a explicat reprezentantul Renault Group România.

Potrivit acestuia, deşi numărul de vehicule produse în ţara noastră a scăzut “un pic”, producţia a evoluat către modele complexe, noi, moderne şi cu valoare adăugată mai mare.

Analize Economedia

Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar

“Dacia Duster şi Bigster sunt maşini care nu au existat până acum în gama noastră. Când s-a lansat prima generaţie Dacia Logan, maşina avea în medie şapte calculatoare. Acum, un Duster sau un Bigster au în medie 35 de calculatoare”, a precizat Cristian Nevzoreanu.

El a mai spus că unul dintre atuurile României este forţa de muncă, nu întotdeauna suficientă, dar bine pregătită.

“De exemplu, 15% din numărul de ingineri ai grupului Renault sunt localizaţi în România. Avem, de asemenea, un centru de design foarte performant la Bucureşti, care contribuie la maşinile Dacia, dar care lucrează în acelaşi timp pentru modele din celorlalte mărci ale grupului Renault. Ca producţie, Dacia înseamnă cam 30% din grupul Renault”, a menţionat Nevzoreanu.

În plus, grupul auto francez a deschis un centru de cercetare la Titu, în judeţul Dâmboviţa. “La Titu s-au investit cam 20% din banii investiţi de tot grupul Renault în activităţile de testare. Restul de 80% merg în alte ţări. Cu cei 20% din România se fac peste 80-85% din activităţile de testare într-un an”, a mai afirmat reprezentantul Dacia-Renault.

Ziarul Financiar a organizat, luni, o nouă conferinţă dedicată reindustrializării României, cu titlul: “Ce mai producem în ţară?”