Redeschiderea Aeroportului Băneasa se amână cu două luni ca urmare a unor cerinţe suplimentare de securitate pentru benzile de transport bagaje, a declarat astăzi Cosmin Peşteşan, directorul general al Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti. Ultimul termen contractual de finalizare era stabilit pentru miercuri, 21 iulie 2021.
În 2019, la semnarea contractului, fostul ministru al Transporturilor Răzvan Cuc promitea finalizarea lucrărilor de modernizare în mai 2020, la timp pentru Campionatul European de Fotbal (Euro 2020), competiţie amânată pentru această vară din cauza pandemiei. Pe Aeroportul Băneasa au aterizat luna trecută echipele şi delegaţiile oficiale ale Austriei, Macedoniei de Nord şi Ucrainei.
Cosmin Peşteşan a explicat că oricum traficul aerian nu este foarte ridicat şi nu se doreşte relocarea unor curse de la Otopeni. „Estimăm ca la toamnă să facem recepţia. A fost o prelungire aprobată, am stat la masă cu toţi antreprenorii. Au apărut nişte cerinţe de securitate legate de benzile pentru bagaje. Ne asumăm această prelungire pentru ca proiectul să iasă bine, să respecte normele. Nu vrem să mutăm cursele regulate şi mai ales low-cost de pe Otopeni, pentru că la Băneasa sunt doar patru ghişee şi nu ar face faţă. Strategia este să avem zboruri charter de lux să fie un city-airport”, a explicat Peşteşan.
Contractul pentru reoperaţionalizarea Aeroportului Băneasa a fost semnat în septembrie 2019 cu antreprenorul român Bogart pentru suma de 55 de milioane de lei şi o durată de 8 luni. Aeroportul este închis pentru zborurile de linie din 2012.
În privinţa traficului aerian, directorul Companiei Aeroporturi Bucureşti a spus este în creştere, în iunie fiind înregistraţi 600.000 pasageri, iar pentru sfârşitul acestei luni se aşteaptă 800.000 de pasageri. Statisticile arată un trafic aerian de 58% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut şi posibil aproximativ 6 milioane de pasageri până la sfârşitul anului.