Planul Europei de a elimina treptat vânzarea de mașini noi cu motoare cu combustie până în 2035 ar putea fi amânat, a declarat directorul financiar al Porsche AG, Lutz Meschke, scrie Bloomberg. “Există o mulțime de discuții în acest moment în jurul sfârșitului motorului cu combustie”, a declarat Meschke joi, în Singapore. “Cred că ar putea fi amânat”.
O încetinire a comenzilor de vehicule electrice a pus sub semnul întrebării dacă Uniunea Europeană este pe drumul cel bun pentru eliminarea treptată, care reprezintă unul dintre cele mai ambițioase eforturi de reducere a emisiilor de carbon.
Consumatorii europeni au fost descurajați de lipsa unor rețele de încărcare fiabile, de prețurile ridicate și de retragerea stimulentelor pentru vehiculele electrice. Marea Britanie și-a amânat deja cu cinci ani, până în 2035, interdicția planificată de a comercializa noi modele pe benzină și diesel.
În timp ce producătorii de EV-uri premium și de lux pot funcționa fără subvenții, tăierea acestora din segmentul de volum este greșită, a declarat Meschke, care a vorbit în marja evenimentului de prezentare a SUV-ului electric Macan al Porsche, care a fost amânat mult timp.
“Trebuie să vedem cât de abruptă va fi curba de creștere în următorii ani”, a spus Meschke. “Dacă vom avea o situație ca acum, cu o anumită reticență în a cumpăra mașini electrice în Europa, atunci poate că subvențiile vor reveni”.
Anul trecut, în săptămânile de dinaintea adoptării de către UE a planului de eliminare treptată a vehiculelor noi cu motoare cu combustie, Germania a refuzat să susțină acest demers, cerând ca Bruxelles-ul să protejeze și vehiculele care funcționează cu combustibili sintetici – o tehnologie susținută de Porsche. Constructorul de automobile de lux s-a alăturat în 2022 unui grup de investitori care au pariat 260 de milioane de dolari pe un start-up care construiește o fabrică de e-combustibili în Chile.