Planul Europei de a elimina treptat vânzarea de mașini noi cu motoare cu combustie până în 2035 ar putea fi amânat, a declarat directorul financiar al Porsche AG, Lutz Meschke, scrie Bloomberg. “Există o mulțime de discuții în acest moment în jurul sfârșitului motorului cu combustie”, a declarat Meschke joi, în Singapore. “Cred că ar putea fi amânat”.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

O încetinire a comenzilor de vehicule electrice a pus sub semnul întrebării dacă Uniunea Europeană este pe drumul cel bun pentru eliminarea treptată, care reprezintă unul dintre cele mai ambițioase eforturi de reducere a emisiilor de carbon.

Consumatorii europeni au fost descurajați de lipsa unor rețele de încărcare fiabile, de prețurile ridicate și de retragerea stimulentelor pentru vehiculele electrice. Marea Britanie și-a amânat deja cu cinci ani, până în 2035, interdicția planificată de a comercializa noi modele pe benzină și diesel.

Analize Economedia

auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania

În timp ce producătorii de EV-uri premium și de lux pot funcționa fără subvenții, tăierea acestora din segmentul de volum este greșită, a declarat Meschke, care a vorbit în marja evenimentului de prezentare a SUV-ului electric Macan al Porsche, care a fost amânat mult timp.

“Trebuie să vedem cât de abruptă va fi curba de creștere în următorii ani”, a spus Meschke. “Dacă vom avea o situație ca acum, cu o anumită reticență în a cumpăra mașini electrice în Europa, atunci poate că subvențiile vor reveni”.

Anul trecut, în săptămânile de dinaintea adoptării de către UE a planului de eliminare treptată a vehiculelor noi cu motoare cu combustie, Germania a refuzat să susțină acest demers, cerând ca Bruxelles-ul să protejeze și vehiculele care funcționează cu combustibili sintetici – o tehnologie susținută de Porsche. Constructorul de automobile de lux s-a alăturat în 2022 unui grup de investitori care au pariat 260 de milioane de dolari pe un start-up care construiește o fabrică de e-combustibili în Chile.