Directorul General BRD, despre vânzarea băncii: BRD este parte din Societe Generale şi nu comentează zvonurile de pe piaţă

BRD Sursa foto: Inquam Photos / Liviu Florin Albei

BRD este parte din Grupul Societe Generale şi nu comentează zvonurile de pe piaţă cu privire la o posibilă vânzare a băncii, însă este important să spunem că Grupul a definit nişte criterii foarte stricte pe baza cărora îşi estimează toate subsidiarele şi toate companiile, pentru toate tipurile de business, a declarat, joi, Maria Rousseva, directorul general al băncii, în conferinţa de prezentare a rezultatelor financiare aferente anului 2023, citată de Agerpres.

„Aş vrea să mai discut un subiect pe care cumva îl consider elefantul din cameră, aşa cum s-ar spune. Şi vreau să anticipez puţin întrebările înainte să le adresaţi. Este legată de acest zvon răspândit în presă legat de intenţiile companiei noastre mamă Societe Generale faţă de BRD şi pe de o parte este foarte clar ca şi manager al unei companii listate, aşa cum este BRD, şi ar trebui să fie foarte responsabilă atunci când comunică şi foarte atentă în felul în care comunică şi ce spune cui, trebuie în acelaşi timp să informăm pe toate persoanele interesate, şi nu vorbesc aici doar de acţionari, ci şi de angajaţi, clienţii noştri, comunităţile, departamentul legislativ şi vreau să insist că BRD este parte din SG şi nu comentează aceste zvonuri de pe piaţă. Mai ales acest tip de zvonuri. De aceea nu voi putea să comentez aceste zvonuri. Cu toate acestea, este foarte important să spunem, şi e o informaţie publică, nu este un zvon, că Grupul Societe Generale a definit nişte criterii foarte stricte pe baza cărora îşi estimează toate subsidiarele şi toate companiile, pentru toate tipurile de business. Aceste criterii sunt accesibile, au fost menţionate şi de noul nostru CEO anul trecut, atunci când prezenta strategia grupului şi aş vrea doar să adaug la ceea ce s-a prezentat câteva minute în urmă, cu cifre foarte clare de către Etienne (Etienne Loulergue, Deputy CEO – n. r.) este că imaginea BRD este foarte pozitivă. Suntem o bancă mare, creştem pe o piaţă mare – şi e o piaţă mare în creştere – şi în mod tradiţional am avut o relaţie sinergetică între noi şi compania mamă şi celelalte companii, celelalte linii şi direcţii care fac parte din grup”, a spus Maria Rousseva.

Cu toate acestea, ea a fost întrebată de jurnalişti despre vânzarea bănci sau a unor companii care fac parte din grup. Maria Rousseva nu a făcut comentarii.

„Această provocare (de a păstra poziţia din prezent a băncii – n. r.) este o provocare frumoasă pentru că suntem pe o piaţă competitivă, suntem într-o competiţie, iar ceea ce ne dorim este să-i facem pe clienţii noştri fericiţi şi bineînţeles că o competiţie mai puternică ne obligă pe toţi să devenim mai buni şi vedeţi aceste dezvoltări legate de partea digitală. Toate acestea sunt provocate tocmai pentru că avem competiţie şi concurenţă nu doar din partea băncilor, ci şi din partea altor companii. Şi cred această concurenţă şi competiţie poate fi văzută ca o provocare, dar eu zic că este una pozitivă pentru că ne ajută să ne îmbunătăţim şi să creştem. Dacă mă întrebaţi ca şi manager al acestei bănci aş spune că pentru noi la nivel intern e foarte bine să ne oferim aceste obiective ambiţioase şi să ne comparăm cu jucători puternici de pe piaţă şi, dacă vom continua să fim în top 3, să ne dorim să fim în top 3, răspunsul este da. De aceea am menţionat în prima parte a întâlnirii noastre că suntem foarte bucuroşi că ne creştem cota de piaţă. Cred că avem o fundaţie solidă pentru asta şi aş vrea să spun că suntem foarte mândri de aceste rezultate. Deci nu există nicio problemă atunci când suntem într-o concurenţă sau competiţie cu cineva. Competiţia este un lucru normal”, a spus Maria Rousseva, întrebată dacă banca doreşte să îşi păstreze poziţia de leader pe piaţa din România în condiţiile unei competiţii crescute de pe această piaţă şi a achiziţiilor anunţate.

Grupul BRD a obţinut un profit net de 1,66 miliarde de lei în 2023, în creştere cu 24%, comparativ cu 1,34 miliarde de lei în 2022, iar rentabilitatea capitalului (ROE – Return On Equity – n.r.) a atins 21% faţă de 15,9% în 2022, potrivit unui comunicat al grupului.

Veniturile anuale ale Grupului BRD au atins 3,83 miliarde de lei, faţă de 3,46 miliarde de lei în 2022, în creştere cu 10,8%, volumele mai mari şi ratele ridicate ale dobânzilor de piaţă fiind principalele motoare de creştere. Veniturile nete din dobânzi au crescut cu 15% la nivel anual.

Sursa foto: Inquam Photos / Liviu Florin Albei

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *