Directorul regional CNAIR Iași (consilier municipal PSD) s-a pus și consultant-șef pe șantierul Autostrăzii Moldovei pentru a lua spor de 75%, susține un fost secretar de stat din Transporturi / Șeful DRDP Iași spune că sporul este de doar 30%

Ovidiu Laicu

Directorul regional CNAIR Iași (DRDP Iași) și consilier municipal PSD Iași, Ovidiu Laicu, s-ar fi numit șef peste consultanța de șantier pentru Autostrada Focșani – Bacău, parte din Autostrada Moldovei (A7), acuză Horațiu Cosma, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor. Pe de altă parte, Laicu spune că experiența îl recomandă și nu există nicio prevedere care să-i interzică să interzică un contract de consultanță, după cum a răspuns presei locale (detalii aici).

Practic, consultantul independent este – în același timp – și beneficiarul lucrării, iar șeful DRDP Iași poate primit un spor consistent care poate ajunge și la 75%.

Din 13 loturi ale Autostrăzii Ploiești – Pașcani, doar 2 loturi au inginer independent, spune Cosma.

„Risipa din bani publici la Compania de Drumuri: directorul regionalei de drumuri Iași (membru PSD) s-a înscăunat coordonator șef al echipelor de diriginți de șantier pe Autostrada A7 Focșani – Bacău, pentru a lua sporul de fonduri europene care poate ajunge la 75% din salariul de director. Acum se explică de ce CNAIR ține la sertar licitațiile de dirigenție de șantier (supervizare) pe toate autostrăzile din România. În loc să contracteze acest ”câine de pază” care veghează la bunul mers al șantierelor, conducerea Companiei de Drumuri, cu girul lui Sorin Grindeanu, sacrifică calitatea lucrărilor pentru a hrăni o clientelă de băieți deștepți din sistem mufați la banul public. Pe Autostrada A7 Ploiești – Pașcani, doar 2 loturi din 13 au supervizor contractat. Tot fără contract de supervizare este Autostrada de Centură București A0 Nord, tronsoanele montane din A1 Sibiu – Pitești, A1 Lugoj – Deva, A8 Tg. Mureș – Tg. Neamț, A3 Transilvania sau Autostrada Sibiu – Făgăraș. Licitațiile de supervizare datează chiar și din martie 2021, dar sunt suspendate la ordin politic. PSD și PNL nu vor autostrăzi de calitate terminate la timp. Singurul lor scop e să își îngrașe proprii speciali”, afirmă Horațiu Cosma, fost secretar de stat USR.

Ulterior, într-o postare pe pagina sa de Facebook, Ovidiu Laicu arată că, potrivit CCM CNAIR, sporul pentru „calitatea de Inginer Rezident Senior în cadrul echipelor de asigurare a serviciilor de consultanță” este de cel mult 30%.

„Directorii Regionali pot avea calitatea de Inginer Rezident Senior în cadrul echipelor de asigurare a serviciilor de consultanță, conform prevederilor art. 95 alin. (7) din Contractul Colectiv de Muncă CNAIR din 31 mai 2022.

– Procentul de majorare a salariului acordat pentru calitatea de Inginer Rezident Senior nu poate varia, acesta fiind stabilit în Anexa 20 din Contractul Colectiv de Muncă pentru fiecare poziție din echipa de asigurare a serviciilor de consultanță.
– Pentru calitatea invocată procentul de majorare este de 30% din salariul de baza negociat conform grilei de salarizare – anexa 2 din CCM.
– Sporurile acordate în temeiul art 95 din CCM CNAIR nu se pot cumula, salariații beneficiind de un singur spor chiar dacă sunt nominalizați în mai multe echipe de asigurare a serviciilor de consultanță”, afirmă Ovidiu Laicu, DRDP Iași.

Comentarii

  1. Ba exista o prevedere clara care nu ii permite. Drdp au voie conform statutului sa presteze servicii de dirigentie de santier numai pentru lucrari de reparatii si intretinere … Deci toate contractele de lucrari de investitii ce au ca si consultant drdp-urile sunt in fapt niste ilegalitati.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *