Primăria București a semnat joi contractul de 290 de milioane de lei pentru 100 de troleibuze noi, cu o lungime de 12 metri, podea joasă, rampe pentru persoane cu dizabilități, prize USB, Wi-Fi și autonomie de 20 de kilometri. Termenul de livrare pentru cele 100 de unități este de 22 de luni, dar primul troleibuz va fi livrat și va intra în circulație după 15 luni, graficul fiind de 9/15 unități pe lună, a declarat la semnarea contractului Eugen Ciolan directorul producătorului Solaris (Polonia).
Întrebat despre procedura pentru punerea în circulație a noilor troleibuze și dacă există riscul unor întârzieri așa cum s-a întâmplat cu tramvaiele Astra (livrate începând cu 1 iunie, dar intrate în exploatare în decembrie), directorul Solaris a precizat că troleibuzele au deja omologare, vin cu Carte de Identitate (CIV), modele asemănătoare au fost livrate și la Târgu Jiu și pot fi puse în circulație imediat după livrare.
„Avem o marjă de timp peste ceea ce ar însemna producția, tocmai pentru situații absolut neprevăzute cu care ne-am confruntat cu toții, în ultimii ani, pandemie, război. Până acum, și avem multe contracte și livrări în România nu am avut întârzieri. Noi am livrat deja troleibuze la Târgu Jiu, tot 12 metri, tot 20 de kilometri autonomie, facem doar o mică extensie pentru ce este specific troleibuzului de București. Omologarea în sine, ea există deja. Noi când livrăm, o facem cu Carte de Identitate, cu tot”, a spus el.
Troleibuzele noi cumpărate de la producătorul din Polonia vor circula pe toate liniile și vor înlocuit, treptat modelele Astra Ikarus vechi de 25 de ani, a anunțat joi, la semnarea contractului, Directorul General STB, Adrian Criț.
Contractul este finanţat din fonduri europene, iar termenul de livrare este de 22 de luni, a anunţat primarul general, Nicuşor Dan.
„Bucureștiul va avea 100 de troleibuze și 100 de autobuze electrice noi. Transportul în comun va deveni astfel mai atractiv atât pentru locuitorii orașului, cât și pentru turiști. Comisia de evaluare a finalizat analiza ofertei depuse de firma Solaris pentru achiziția a 100 de troleibuze cumpărate cu fonduri nerambursabile de la Agenția Fondului pentru Mediu.
– Termenul de livrare pentru cele 100 de troleibuze este de 22 de luni de la semnarea contractului.
– Cele 100 de troleibuze noi, din gama de 12 m, vor avea podeaua complet coborâtă, spațiu destinat cărucioarelor pentru persoane cu dizabilități, vor fi dotate cu computer de gestiune management vehicul cu funcții GPS, sistem de informare audio-video, aer condiționat și au o autonomie minimă de 20 de km.
– Garanția funcționării va fi de 300.000 km de la data recepției sau 5 ani pentru troleibuz în ansamblu și pentru toate componentele acestuia, inclusiv întreținerea planificată, consumabilele și manopera efectuată în această perioadă”, spunea Nicușor Dan.
Este a doua licitație a Primăriei pentru troleibuze noi după ce în administrația Firea PMB desemnase un câștigător din Turcia care prezentase o licență pentru un autobuz electric.
Contractul pentru primele autobuze electrice în Bucureşti (100 unităţi) nu poate fi semnat cu producătorul Karsan din Turcia fiind contestat la CNSC.