Primăria Capitalei nu poate semna cu turcii de la Karsan contractul pentru primele autobuze electrice după ce producătorii BMC (România) și New Kopel au depus contestații. Pe 19 decembrie, la a patra licitație pentru autobuze electrice, Primăria București i-a desemnat pe turcii de la Karsan câștigătorii contractului de 300 de milioane lei pentru 100 de autobuze electrice cu o lungime de 12 metri. PMB a lnsat licitația pentru 100 de autobuze în iunie, iar pe 28 iulie, la termenul limită, a primit șase oferte : BMC (România), Karsan și Otokar (Turcia), New Kopel (Israel), Mercedes-Evobus (România-Germania) și Solaris (Polonia).
BMC, care produce autobuze la Ciorogârla, cere în contestația depusă miercuri, cu o zi înaintea expirării termenului legal, anularea în parte a raportului procedurii prin care PMB îi desemna câștigători pe turcii de la Karsan și reevaluarea ofertei turcilor. Tot miercuri, la Consiliul național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) a fost depusă și o contestație New Kopel.
captură contestația BMC :
Autobuzele au o autonomie de minimum 200 de kilometri, iar primele 34 de unități vor fi livrate în primul an de la semnarea contractului, potrivit PMB : „Primăria Municipiului București a relansat în SEAP licitația pentru achiziționarea a 100 de autobuze electrice și a infrastructurii de încărcare necesară acestora, pentru modernizarea transportului public în comun din Capitală. Valoarea totală estimată pentru achiziționarea celor 100 de autobuze electrice este de 304.670.300 lei fără TVA, iar finanțarea este asigurată din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Operațional Regional (POR) 2014-2020. Termenul limită pentru depunerea ofertelor este data de 18 iulie 2022 (n. r 28 iulie). Conform caietului de sarcini, în primul an de la semnarea contractului, vor fi livrate 34 de autobuze, restul de 66 urmând să fie livrate anul următor. Noile autobuze electrice vor fi din gama de 12m lungime și vor avea autonomie de minim 200 km între două încărcări succesive, tracțiune complet electrică, realizată autonom cu Sistem Reîncărcabil de Stocare e Energiei Electrice (SRSEE), baterii de acumulatori, podea complet coborâtă pe toată lungimea vehiculului, trei uși duble și aer condiționat”, a transmis PMB.
Două treimi din cele 1.530 de autobuze STB au durata normală de funcţionare depăşită şi poluează masiv
Primăria Capitalei mai arată că, din cele 1.530 de autobuze din parcul STB, două treimi au durata normală de funcţionare depăşită şi normele de poluare E3 şi E4 (500 autobuze Euro 3 au 15 ani vechime respectiv 500 de autobuze E4 cu 12 ani). Alte 400 de unităţi achiziţionate în 2018 sunt Euro 6 (diesel) iar cele mai „moderne” sunt autobuzele hibrid, 130 de unităţi, tot E6.