Disney, Fox şi Warner Bros. Discovery (WBD) au anunţat vineri, printr-o declaraţie comună, că renunţă la planurile de lansare a platformei de streaming sportiv Venu, transmite CNBC, conform News.ro.
”După o analiză atentă, am decis colectiv să întrerupem proiectul Venu Sports şi să nu lansăm serviciul de streaming. Într-o piaţă aflată în continuă schimbare, am considerat că este mai bine să răspundem cerinţelor în evoluţie ale fanilor sportului concentrându-ne pe produsele şi canalele de distribuţie existente. Suntem mândri de munca depusă pentru Venu până în acest moment şi recunoscători echipei Venu, pe care o vom sprijini în această perioadă de tranziţie,” au declarat companiile.
Anunţată iniţial în februarie 2024, Venu urma să integreze conţinut sportiv live de la Fox, WBD şi ESPN, deţinut de Disney, cu un debut planificat înainte de startul sezonului NFL din septembrie. Lansarea a fost însă întârziată de un proces iniţiat de Fubo, care a susţinut că platforma ar fi anticompetitivă.
Disney, Fox şi WBD deţin împreună peste 50% din drepturile media sportive din SUA şi cel puţin 60% din drepturile pentru transmisiuni naţionale, conform unui judecător implicat în cazul antitrust.
Anunţul anulării proiectului i-a luat prin surprindere pe angajaţii Venu, care au aflat despre decizie joi seară, potrivit unor surse anonime. Angajaţii credeau că există o cale de a lansa serviciul, după ce Disney a încheiat la începutul săptămânii un acord cu Fubo pentru a fuziona Hulu+ Live TV cu Fubo, rezolvând astfel litigiul.
Totuşi, răspunsul judecătorului în procesul intentat de Fubo a ridicat semne de întrebare privind legalitatea ”bundling-ului” (pachetelor de canale), determinând Disney să accepte controlul a 70% din noua entitate rezultată din fuziune.
Scrisorile trimise recent de DirecTV şi Dish instanţei federale, prin care se argumenta că aceste întrebări rămân nerezolvate, au determinat companiile să renunţe la Venu, pentru a evita un proces prelungit.
Planuri viitoare pentru ESPN
Disney se concentrează acum pe lansarea ESPN ”Flagship,” un serviciu de streaming inclusiv care va integra toate programele difuzate pe reţeaua liniară ESPN. Lansarea este planificată pentru august 2025.
În plus, acordul Disney cu Fubo şi reînnoirea contractului de distribuţie cu DirecTV oferă companiei noi oportunităţi de a crea pachete ”skinny bundles” — selecţii mai restrânse de canale la un preţ redus, similar conceptului propus de Venu.
Decizia de a renunţa la Venu reflectă provocările pieţei actuale de media şi eforturile de adaptare ale marilor companii la cerinţele fanilor sportului.