Proiectul Tehnic pentru Centura Bușteni – Azuga, un contract cu o valoare de aproximativ 600 de milioane lei, a ajuns la un stadiu fizic de peste 90%, iar Consiliul Județean Prahova a depus deja cererea de autorizare a șantierului la Ministerul Transporturilor, a transmis instituția într-un răspuns la solicitarea Economedia.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

„A fost depusă la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii documentația pentru obținerea autorizației de construire etapa 1. În prezent, Proiectul Tehnic se află în lucru, având un stadiu fizic de peste 90%. Finalizarea acestuia este condiționată de emiterea de către CNAIR (exproprietar) a Dispoziției de expropriere, de definitivarea auditului de siguranță rutieră și obținerea Autorizației de Construire”, arată un răspuns al CJ Prahova, la solicitarea Economedia.

Proiectul Tehnic se va aproba în Comisia Tehnicã de Avizare a CNAIR după ce în prealabil se va actualiza studiul de fezabilitate si indicatorii tehnico economici (dacă este cazul) care trebuie aprobați prin Hotärâre de Consiliu Judetean/HG, a precizat instituția.

În prezent se află în implementare activitatea de proiectare, fiind finalizată prima etapă, în speță, documentația tehnică faza DTAC/PAC care a fost deja aprobat în CTA – CNAIR, a mai transmis CJ Prahova.

Analize Economedia

auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania

Totodată, s-a aprobat declanșarea procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor de pe coridorul de expropriere al lucrării.

Amintim că prahovenii de la Coni, care au lucrat pe lotul 2 al Autostrăzii Moldovei (A7) au rămas câștigători ai contractului pentru construcția Centurii Bușteni – Azuga, în asociere cu SC Drum Pod Invest SRL, SC Gott Strasse SRL, SC Perfect Consult Europe SRL, Automagistral-Pivden SRL și NVO Transinzhinirying SRL. Turcii de la Ozaltin depuseseră o contestație, însă atât Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC), cât și Curtea de Apel au menținut constructorul prahovean Coni drept câștigător.

Centura Bușteni – Azuga va avea un tunel cu o lungime de 90 de metri care subtraversează oblic DN 1 și Magistrala CFR București – Brașov, dar și un semitunel cu o lungime de aproape 150 de metri, parțial îngropat la intrare în Azuga, cele două lucrări de artă fiind printre cele mai dificile de pe traseul complet de 9 kilometri prevăzut pentru șoseaua care va funcționa ca o centură a celor două stațiuni, după cum a explicat Economedia. Traseul propus pentru drumul de descărcare are o lungime totală de 9,434 km și este structurat astfel:

– Tronson I: km 0+000 (intersecţie cu breteaua de descărcare a autostrăzii A3 între Sinaia şi Poiana Ţapului – DN 1, km 127+600) – km 1+600, lungime 1,60 km (extravilan);

– Tronson II: km 1+630 (ieşire din DN 1, km 128+300 prin dreapta) – km 6+760 (intrare în DN 1, km 133+500 prin dreapta), lungime 5,13 km (intravilan Buşteni);

– Tronson III: începe la intersecţia cu breteaua de descărcare a autostrăzii A3 între Buşteni şi Azuga – DN 1, km 133+550 prin dreapta, lungime 0,52 km (extravilan);

– Tronson IV: km 7+250 (ieşire din DN 1, km 134+050 prin dreapta) – km 9+434 (intrare în DN 1, km 133+500 prin dreapta).

Lucrări de artă prevăzute: pasaj peste râul Prahova şi CF km. 1+835 ÷ 2+445; pod peste râul Prahova la km. 2+665; pod peste râul Prahova la km. 2+955; pod peste pârâul Jepilor la km. 3+825; pod peste râul Prahova la km 4+195; subtraversare strada Zamora km 4+685; pod peste râul Prahova la km 5+495; viaduct km 5+955; pod peste râul Prahova la km. 7+165; subtraversare DN 1 și CF km 7+480 ÷ 7+530; pod peste râul Prahova la km 8+095; pod peste râul Prahova la km 8+255; pod peste râul Prahova la km 8+375; pod peste râul Prahova la km 8+515; pod peste râul Prahova la km 8+605; semitunel km 8+935÷9+075; pasaj peste râul Prahova şi CF km 9+085 ÷ 9+310”, arată nota de fundamentare.

Memoriul tehnic pe care l-a realizat proiectantul Irimat propune 10 poduri peste râul Prahova, un pod peste pârâul Jepilor, câte două pasaje peste râul Prahova și Calea Ferată (Magistrala 300) și două subtraversări: strada Zamorei și DN 1 – CF București – Brașov. De asemenea, la km 9 al centurii, la Azuga, va fi realizat un semitunel. Viteza de proiectare a drumului, specific pentru clasa III și zona de munte este de 60 km/h.

Centura Bușteni – Azuga este finanțată din fonduri externe nerambursabile, prin Programul Operational Transport 2021-2027, și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor.

Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu, președintele CJ Prahova Iulian Dumitrescu și directorul CNAIR Cristian Pistol au „inaugurat” pe 6 noiembrie 2023 șantierul Centurii Comarnic. Asocierea de constructori români Frasinul-Arthenis a ajuns cu lucrările la un stadiu de doar 48%, iar acestea ar trebui terminate până la sfârșitul anului. Centura Comarnic are o lungime de 6 kilometri, o bandă/sens și include 4 poduri (inclusiv peste râul Prahova și Magistrala CFR București-Brașov).

Pentru fluidizarea circulației pe DN 1 Valea Prahovei urmează să fie construite pasaje rutiere la Sinaia Nord, Sinaia Sud și Predeal. Consiliul Județean Prahova a deblocat recent licitațiile pentru construirea pasajelor supraterane de la Sinaia Sud și Sinaia Nord. Pentru Pasajul Sinaia Nord au fost depuse, luni, 5 oferte. Pentru Pasajul Sinaia Sud, ofertele se deschid pe 4 august.

În plus, va fi construit un sens giratoriu suspendat la Predeal, la intersecția dintre DN1 și DN73A, drumul care duce spre Râșnov. DRDP Brașov a anunțat la începutul lunii iulie lansarea licitației. Oferte se pot depune până în data de 12 august 2025.

Totodată, încep lucrările de modernizare la DJ 102I, de pe Valea Doftanei, care într-un final va servi ca alternativă la DN1 Valea Prahovei, cu ieşire directă în DN1A, a anunțat săptămâna trecută Consiliul Județean Prahova. Contractul a fost atribuit antreprenorului român Erbașu.