Licitația pentru construirea pasajului subteran de la Azuga pe DN 1 Valea Prahovei a fost publicată miercuri, 15 mai în Sistemul Electronic pentru Achiziții Publice. Contractul are o valoare de 18 milioane lei și o durată de 12 luni. Procedura este lansată cu clauză suspensivă, iar Consiliul Județean Prahova încearcă obținerea finanțării prin Fonduri Europene (Program Transport 2021-2027). Traseul propus al pasajului are o lungime totală de 236 metri și o lățime de 9 metri, se arată în caietul de sarcini pe care l-a consultat Economedia.
,,Urmare a prezentei proceduri se urmarește realizarea obiectivului de investiții „REALIZARE PASAJ RUTIER LA INTERSECTIA DN 1 CU STRADA PRAHOVEI (AZUGA)”. Analizând situaţia existentă a traficului pe DN1 s-a constatat că este necesar realizarea unui pasaj rutier subteran la intersectia DN1 cu strada Prahovei si str. Independentei in orasul Azuga.Prin realizarea investiţiei se va asigura condiţia tehnică, în conformitate cu normativele privind siguranţa circulaţiei autovehiculelor şi a pietonilor, care presupune asigurarea protecţiei utilizatorilor, împotriva riscului de accidentare. Se va ridica standardul de urbanism al zonei, iar rezultatul va avea un impact pozitiv asupra populaţiei. Potrivit devizului general valoarea estimata totală pentru executarea lucrărilor este de 18.392.308,80 lei fără TVA,” – SEAP.
Proiect pasaj subteran Azuga :
Pasajul subteran de la Azuga va fi construit în zona Primăriei și va fluidiza circulația pe strada Prahovei, traseul dintre Gara Azuga și accesul spre pârtiile Cazacu și Sorica, intersecție unde se formează cozi. Este un proiect care se derulează în cadrul unui parteneriat între Compania de Drumuri și Consiliul Județean Prahova, documentația tehnică și finanțarea fiind în responsabilitatea CNAIR, iar de execuție se vor ocupa autoritățile locale/județene.
Accesul în această zonă care cuprinde și zona pârtiilor de schi se realizează prin DC129 (str. Independenței). Intersecția dintre DC 129 și DN1 este la nivel, încadrată în clasa IV de funcționalitate (AND 600/2015) și este nesemaforizată. Intersecția are o bandă de viraj la dreapta (spre Brașov) delimitată de o insulă direcțională. Pasajul rutier subteran va fi situat la intersecția DN1 cu strada Prahovei și strada Independenței (DC129). Obiectivul propus începe de la sensul giratoriu de pe str. Prahovei (în apropierea gării Azuga) subtraversează DN 1 și se continuă pe strada Independenței (DC 129) până în zona Primăriei Azuga.
Autorizația de construire este emisă încă din aprilie 2023 :
„Se autorizează executarea lucrărilor de construire pentru ”Realizare pasaj rutier la intersecția DN 1 cu strada Prahovei (Azuga)”, în conformitate cu Documentul de avizare C.T.E. – C.N.A.l.R. S.A. nr. 5096/01.09.2021, precum și D.T.A.C. nr. 533/2021. Pasaj rutier ce subtraversează DN1, Tablier ce asigură continuitatea pe DN1, Bretele (bretea str. lndependenței și bretea str. Prahovei), Reamenajare străzi (legătură între DN 1 și str. Prahovei, str. lndependenței), Variante provizorii de circulație, relocări/protejări rețele (apă potabilă, gaze naturale, electrice de utilizare și de distribuție, telecomunicații)”, arată Autorizația de Construire Pasaj Azuga.
Ofertele pot fi depuse până pe 18 iunie, iar prețul ofertei are o pondere de 70 %.
Pentru fluidizarea circulației pe DN 1 Valea Prahovei, CNAIR va construi un pasaj suprateran (sens giratoriu suspendat) la Predeal , iar CJ Prahova urmează să semneze contractul și pentru Centura Bușteni-Azuga.