Doar 24% din români mai vor să călătorească în țară, odată cu relaxarea condițiilor de călătorie

yacht party mare petrecere vacanta concendiu sursa foto: Pexels

În perioada următoare, odată cu înlesnirea condițiilor de călătorie, 76% dintre români și-ar dori un concediu în străinătate și numai 24% își doresc destinații autohtone, arată un studiu despre planurile de călătorie în 2021 realizat de WENS Travel.

Anul 2020 și prima jumătate a 2021 au întrerupt planurile de călătorie ale multor români, 53% dintre respondenți și-au amânat sau chiar anulat călătoriile planificate. Principalul motiv pentru această decizie a fost determinat de măsurile de carantinare (72%) de la destinație sau din țară. Printre alte motive enumerate se află riscul propriei îmbolnăviri (57%), condițiile de călătorie îngreunate (56%) și riscul îmbolnăvirii membrilor familiei (49%).

Mai mult, rezultatele studiului arată că 17% dintre călători nu au găsit alternative mai bune în cazul în care vacanța planificată le-a fost anulată. Totuși, 44% din cei care au călătorit în pofida contextului pandemic au căutat alternative în România și și-au abandonat planurile inițiale de călătorie în afara țării.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

„În prezent vedem o creștere în cererile călătorilor de a-și planifica un concediu, ceea ce este îmbucurător. Turismul de proximitate este în topul solicitărilor acum, destinații precum Bulgaria, Egipt, Turcia, Grecia depășind deja destinațiile exotice ca interes”, spune Mihaela Călușer, CEO al agenției de turism.

Turiștii își reiau încet obiceiurile

Contextul pandemiei nu a modificat foarte mult comportamentul călătorilor, cel puțin în ceea ce privește tipul de transport. 61% dintre ei ar pleca în călătorie cu avionul într-un zbor scurt, iar 31% într-un zbor de lungă durată. Pe locul doi se situează sejururile individuale cu mașina (52%) mai ales determinate de faptul că în sezonul estival predomină destinațiile unde se poate ajunge ușor și așa (Grecia, Bulgaria, Croația).

Cazările în regim hotelier sunt preferate de marea majoritate a respondenților (70%), urmate de 15% care își doresc o locuință individuală și la destinație. Casele de vacanță sau cabanele sunt preferate doar în proporție de 15%. Acest fapt arată că încrederea turiștilor în standardele de igienă și securitate ale hotelierilor și liniilor aeriene se menține și în momentele critice.

Ce s-a schimbat în comportamentul călătorilor

Dacă în anii precedenți prețul era cel care făcea diferența între serviciile achiziționate și era factorul decisiv în alegerea furnizorului de servicii, în acest an 84% dintre respondenți vor lua decizia de a călători în funcție de condițiile flexibile de anulare sau returnare a costului călătoriei, având în vedere situațiile volatile prin care a trecut piața de turism. Asigurările ocupă de asemenea un loc foarte important în alegerea pachetelor și clienții sunt mai dispuși decât înainte să investească în acest serviciu. 55% dintre ei nu mai vor să plece la drum fără asigurarea storno care permite recuperarea banilor (refund) în cazul îmbolnăvirii cu COVID și 45% își doresc să fie asigurați în cazul îmbolnăvirii cu COVID. Măsurile de vaccinare sunt pe locul 4 în înlesnirea deciziei de a călători (44%).

Percepția privind agențiile de turism

81% din clienți ar alege agențiile de turism. Acest fapt apare ca luminița de la capătul tunelului după aproape un an jumătate de pierderi înregistrate și inactivitate.

Motivele pentru care turiștii preferă agențiile de turism sunt consilierea profesională (menționată de 37% dintre respondenți), siguranța de a avea un partener de încredere (31%) și posibilele condiții mai flexibile de călătorie (26%). Cele mai importante atuuri ale agențiilor sunt diversitatea ofertelor (68%), calitatea informației (58%), raportul calitate-preț (50%), consultanța disponibilă 24/7 (41%) și nu în ultimul rând timpul rapid de răspuns (32%).

Acest studiu sondează schimbările de percepție și de comportament ale călătorilor datorate pandemie și regulilor impuse după anul 2020. Chestionarul a fost aplicat online în perioada 20.04.2021 – 30.05.2021. 37% dintre respondenți au un venit lunar între 4.000 și 5.999 de lei, 23% au un venit lunar între 6.000 și 9.999 de lei, 18% au un venit lunar între 2.000 și 3.999 de lei, 17% au un venit lunar de peste 10.000 de lei și 5% au un venit lunar mai mic de 1.999 de lei. 19% dintre respondenți activează în industria farmaceutică și sănătate, 10% în construcții și imobiliare, iar 37% se ocupă cu alte servicii.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: