DOCUMENT Constructorul UMB nu avea voie să organizeze șantier mai aproape de 20 de metri de conducta de gaze / CNAIR: Constructorul nu efectua lucrări de relocare a rețelei de gaz

incendiu pompieri calimanesti UMB Sursa foto: DSU

Constructorul român UMB nu avea voie să organizeze șantier pentru lucrări mai aproape de 20 de metri de conducta de gaze care a explodat joi dimineață pe șantierul autostrăzii A7 Moldova (Focșani – Bacău), iar lucrările de construire a drumului trebuiau să fie demarate doar după finalizarea lucrărilor de protejare sau relocare a conductei, conform unui document obținut de Economedia. Totodată, o notă încheiată între Transgaz și constructor arată că lucrările de relocare ale conductei trebuiau să se realizeze înaintea lucrărilor la infrastructura drumului. În schimb, CNAIR afirmă că Spedition UMB nu efectua lucrări de relocare a rețelei de gaz, ci doar lucrări de îmbunătățire a terenului de fundare a corpului autostrăzii.

Transgaz a acuzat constructorul, printr-un comunicat de presă, că firma de construcții nu a respectat avizul de amplasament eliberat de compania de stat pentru transportul gazelor. Totodată, compania de stat spune că UMB nu deținea avizul Consiliului tehnico economic (CTE) din partea Transgaz pentru proiectul tehnic de relocare/înlocuire a conductei de gaz intersectată de proiect.

Avizul de amplasament prevede următoarele, conform documentului obținut de Economedia:

„Se va păstra distanța minimă de 50 m între conducta de transport gaze și axul autostrăzii. Conducta de gaze se poate reloca și în zona drumului, cu acordul administratorului acestuia, caz în care tronsonul de conductă respectiv se va executa în clasa 4 de locație.

Se va păstra distanța minimă de 6 m între conducta de gaze și ampriza/marginea drumurilor tehnologice.

Se va păstra distanța minimă de 20 m între conducta de gaze și stații/posturi de transformare a energiei electrice.

Organizarea de șantier se va amplasa la distanța minimă de 20 m față de conducta de transport gaze.

În zona de protecție a conductei de gaze (6 m, de o parte și de alta), lucrările de săpătură și umplutură se vor executa cu atenție sporită evitându-se lovirea conductei și a izolației anticorozive a acesteia, nu vor fi depozitate materiale sau pământ provenit din săpătură și nu vor staționa mașini și utilaje de construcție.

Pe o zonă de 20 m, de o parte și de alta a conductei de gaze, lucrările de construire a drumului vor fi demarate numai după avizarea în C.T.E. Transgaz S.A. a proiectului tehnic de protejare / relocare / înlocuire, după caz, a conductei iar lucrările propriuzise, de execuție a drumului în zona conductei, vor fi începute doar după finalizarea lucrărilor asupra conductei”.

Totodată, o notă de colaborare între Transgaz și CNAIR, prin constructor, arată că lucrările de relocare ale conductei trebuiau să se realizeze înaintea lucrărilor la infrastructura drumului.

 

Reprezentanții Companiei de Drumuri au transmis, ulterior, că UMB a depus la Transgaz Documentația Tehnică necesară relocării efective a conductei de gaz care intersectează autostrada, iar autorizația de construire a fost emisă și pe baza avizelor Transgaz.

Totodată, CNAIR mai transmite că Spedition UMB nu efectua lucrări de relocare a rețelei de gaz, ci doar lucrări de îmbunătățire a terenului de fundare a corpului autostrăzii.

Conducta Transgaz se afla la 1,2 metri sub pământ, au declarat surse oficiale pentru G4Media.ro.

O explozie puternică a avut loc, miercuri noaptea, la o magistrală de gaz din Călimănești – Vrancea. În urma incidentului, patru muncitori ai firmei UMB care lucrează la construcţia Autostrăzii Moldovei au murit, iar alţi cinci au fost răniţi.

Până la această oră, constructorul UMB nu a făcut precizări despre explozia de pe A7. Economedia a încercat să contacteze reprezentanții antreprenorului, dar fără succes.

Sursa foto: DSU

Comentarii

  1. In urma acestui eveniment nu pot decât să fiu frustrat cum un astfel de eveniment se poate întâmpla. Personal am experimentata in construire de autostrăzi în vestul Europei și în situații de relocate a utilităților, iar în zone cu utilități se acorda o foarte mare atenție. Că sa moara oameni și să lovești o magistrală , aici e clar că acolo oamenii nu știau ce fac. Managerul și inginerii sunt sub un nivel de pregătire inginereasca cu ce se întâmplă acolo. Este foarte clar că la fel se executa toată autostrada, nu credeți? Mare ar fi mirarea când o sa vedeți defecte pe autostrada curând!

  2. Mafiotii au uzurpat Romania si statul de drept. Cine-i deranjeaza cu dosare penale pe Arafat, Iamandi, Bacanaru, Puscoi, Veseli, Iohannis, Racovita, Mateescu, Nicolaiescu, etc, pentru hotii, distrugeri, lucrari cu proiecte false, expertize MLPAT false, avize/autorizatii false, etc, dispare cu tot cu dosare penala, iar cine-i ,,curata de bube” si de dosare penale, sunt promovati in varful statului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *