Constructorii auto americani General Motors și Ford se confruntă cu o provocare comună atunci când vor raporta rezultatele primului trimestru săptămâna viitoare: trebuie să le explice investitorilor de unde va proveni creșterea profitului în lunile următoare, în condițiile în care creșterea vehiculelor electrice (EV) încetinește, scrie Reuters.
Încetinirea cererii globale de vehicule electrice, intensificarea concurenței din partea producătorilor auto chinezi și costurile ridicate ale împrumuturilor din SUA au forțat producătorii auto americani să amâne investițiile și să reducă costurile în ultimele 12 luni. În condițiile în care economia Chinei încetinește, iar inflația din SUA este în creștere, un impuls de creștere macroeconomică pare să fie departe.
Acest lucru a determinat companii precum GM și Ford să se concentreze pe vânzările vehiculelor lor principale pe benzină, de la care își obțin cea mai mare parte a profitului. GM și Ford sunt programate să raporteze rezultatele marți și, respectiv, miercuri.
Directoarea generală a GM, Mary Barra, va fi ajutată de cererea puternică pentru camionetele și SUV-urile foarte profitabile ale mărcilor Chevrolet și GMC ale producătorului auto. Barclays și-a majorat la începutul acestei luni prețul țintă pentru acțiunile GM cu 10%, până la 55 de dolari, citând vânzările solide pentru gama de camioane și SUV-uri ale GM.
Directorul financiar al GM, Paul Jacobson, a declarat că anul a început bine și că societatea are o părere pozitivă cu privire la evoluția cererii, în timp ce directorul financiar al Ford, John Lawler, a reafirmat perspectivele de profit ale companiei pentru întregul an, afirmând că prețurile vehiculelor rezistă mai bine decât se aștepta.
Constructorii auto americani de tradiție, care se bazează în mare măsură pe vânzările de camioane și SUV-uri mari, au fost afectați de cheltuielile mai mari legate de electrificarea gamei de vehicule și de cererea instabilă pentru vehiculele electrice cu baterii.
Analistul Chris McNally de la Evercore ISI a declarat într-o notă de cercetare că impulsul s-a schimbat pentru câștigătorii de până acum ai pieței, precum Tesla, deoarece creșterea vânzărilor de vehicule electrice încetinește. Investitorii s-au reorientat în schimb către GM, Stellantis, Toyota și alții care se bazează mai puțin pe EV-uri, a adăugat el.