VIDEO Drone, digital-first și atragerea investitorilor: cum se dezvoltă start-up-ul de livrare rapidă cu bicicleta care a crescut în pandemie

BeeFast

BeeFast, un startup românesc de curierat rapid pe bicicletă, a fost înființată fix înainte de izbucnirea pandemiei, așa că afacerea a beneficiat din plin de explozia cererii de livrări și de nevoia magazinelor și a restaurantelor de a crea rapid o platformă online de vânzări în timpul restricțiilor, afirmă, într-un interviu pentru Economedia, Cristian Grozea, cofondator.

Vezi integral VIDEO cu Cristian Grozea, cofondator BeeFast




Filmare și montaj: Ovidiu Micsik / Inquam Photos

Principalele declarații ale lui Cristian Grozea:

Pandemia a venit ca o mănușă pentru BeeFast

  • BeeFast a fost lansată în octombrie 2019, chiar înainte de venirea pandemiei. Pandemia cumva pe noi nu ne-a afectat în mod direct, pentru că am oferit un serviciu care era destul de cerut pe piață în momentul respectiv. A venit practic ca o mănușă pentru noi, pentru că cererea de transport și mai ales de transport rapid a crescut destul de mult. Un alt serviciu care a fost foarte cerut a fost cel de trecere a magazinelor și restaurantelor din offline în online.
  • Avem clienți din mai multe domenii, dar ponderea cea mai mare o reprezintă clienții din zona HoReCa. Livrăm electrocasnice de mici dimensiuni, mâncare, pantofi, haine și orice altceva intră într-o geantă și nu depășește 9 kilograme.

Cu ce se deosebește BeeFast de o companie clasică de livrări

  • Noi livrăm într-o oră, maxim două în București și Ilfov, iar companiile clasice livrează în 24-48 de ore.
  • Pentru restaurantele sau magazinele care vor să livreze și nu au platformă online unde să își listeze produsele, noi le dezvoltăm în mod gratuit acest magazin online, cu condiția de a le livra produsele.
  • Când am pornit business-ul, eram doar noi, cei patru acționari, iar în momentul de față avem 13 angajați și peste 1.200 de curieri în platformă. Veniturile curierilor sunt împărțite în două: pe de o parte câștigă din munca pe care o prestează pentru BeeFast, iar a doua parte vine din zona de tips.

Compania plănuiește o reducere a timpului de livrare și o extindere în țară și în afară

  • Pe termen lung vrem să oferim ce a oferit internetul pentru informație: accesibilitate și viteză. Vrem să oferim viteză cât mai mare pentru delivery oriunde pe plan local, iar dacă delivery rapid înseamnă 10-15 minute, vrem să oferim și acest serviciu. Timpul mediu de livrare este acum de 55 de minute în București și Ilfov.
  • Pe termen lung avem în plan să ne extindem în cât mai multe orașe din România și pe plan internațional.
  • În momentul de față, curierii folosesc mai multe metode de livrare, cum ar fi mașini, scutere, biciclete și chiar trotinete electrice.

Planul BeeFast este să livreze cu drone

  • În viitor, fiind o companie digital-first, ne dorim să putem să livrăm inclusiv cu drone. Este un plan pe care îl avem în vedere încă de când am început proiectul BeeFast. Înainte să lansăm proiectul, am făcut un drum până la Cheia în care am testat livrarea cu drone. Am dori să facem un program prin care să livrăm cu drone. Problema este că în momentul de față legislația nu permite livrarea cu drone atât de ușor.

Compania este pe punctul de a atrage o investiție și nu exclude listarea, în viitor

  • În momentul de față suntem discuții destul de avansate cu investitori, suntem pe punctul de a semna contractul, iar cu finanțarea pe care o vom primi ne dorim să ne dezvoltăm în țară și internațional. Vrem să dezvoltăm o aplicație person-to-person care să se adreseze mai mult clienților finali.
  • Nu o să iasă din calcul această posibilitate. Momentan nu ne-am gândit foarte mult la ea, dar o luăm în calcul.

Provocările pieței muncii: Este dificil să găsești oameni implicați

  • Este un domeniu foarte căutat în momentul de față, există foarte multe companii care caută curieri. Într-adevăr, este destul de dificil să găsești oameni implicați 100%.

În pandemie, oamenii au căpătat obiceiul de a avea acces mai rapid și mai ușor la lucruri

  • Curieratul a fost de la început un domeniu foarte cerut, iar pandemia l-a accelerat și mai mult. Credem că în această perioadă oamenii au căpătat niște obiceiuri și doresc să aibă acces la lucruri mult mai rapid și mult mai ușor. Asta mă duce cu gândul că în viitor curieratul va rămâne un domeniu foarte accelerat.
  • Un alt segment în care vrem să ne dezvoltăm este cel de depozitare. Vrem să oferim dezvoltare multiplă în București, pentru a ajunge să facem livrările într-un termen record.

Cum se poate inova și digitaliza în domeniul livrărilor

  • În domeniul de față domeniul curieratului include mai multe procese care sunt destul de greoaie, iar aici vrem să intervenim noi. BeeFast încă de la început a fost și este o companie digital first. Asta înseamnă că am luat toate procesele din curieratul clasic și le-am pus pe o bază digitală. Asta ne-a ajutat să optimizăm timpii, procesele, costurile.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *