Bucureștenii se înghesuie la metrou din cauza guvernărilor PSD în timpul cărora salariile angajaților Metrorex au crescut necontrolat și s-au făcut angajări pe bază de de clientelă politică PNL-PSD, susține fostul ministru al Transporturilor Cătălin Drulă. Acuzele sale vin după ce, luni, ministrul Grindeanu a anunțat public că Metrorex cere aproximativ 700 de milioane de lei la rectificarea bugetară, sumă care include și datoria de 162 de milioane de lei către Alstom România pentru plata serviciilor de întreținere. (n.r Alstom România a redus la jumătate activitatea de mentenanță a celor 82 de rame de metrou, iar timpul de așteptare în stații este de 10-15 minute). Tot miercuri, sindicatul de la Metrou a transmis într-un comunicat de presă că subfinanțarea Metrorex este sistemică și poate bloca activitatea. (Detalii, aici)
Compania Metrorex este controlată de PNL, iar secretarul de stat care răspunde de sectorul feroviar este Ionuț Săvoiu (PSD). Drulă arată că, în 2016, subvenția de la Guvern era de 315 milioane de lei, iar pentru 2022 a ajuns la peste 800 de milioane. Totuși, fostul ministru nu menționează datoria către Astaldi și costurile suplimentare după inaugurarea în 2020 a Magistralei din Drumul Taberei care a dus inclusiv la creșteri de personal pentru operare.
„Grindeanu tocmai dă zilele astea un recital de guvernare pesedistă: incompetență, tupeu, combinații. Și bucureștenii suferă și se înghesuie la metrou din cauza lui. Ultima piatră aruncată în baltă e despre subvenția metroului bucureștean. Problema reală e cât de mare a ajuns subvenția din cauza creșterilor necontrolate de salarii și a angajărilor făcute de PSD și PNL la metrou.