Antrepriza de Reparații și Lucrări Cluj (Strabag) este câștigătorul ofertei pentru contractul de Proiectare și Execuție a Lucrărilor din cadrul Obiectivului „Drum de legătură Autostrada A1 Arad – Timișoara – DN 69” – Rest de Executat, anunță Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri (DRDP) Timișoara. Valoarea contractului este de peste 235 milioane lei fără TVA. Perioada proiectare și execuție va fi de 12 de luni, iar perioada de garanție a lucrărilor va fi de maximum 84 de luni.
În februarie 2024, Concurentul Strabag (Antrepriza de Reparații și Lucrări Cluj) a depus o contestație la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor. Firma Drumuri și Poduri Banat a fost înființată în 2011 la Timișoara, a raportat 24 de angajați în 2022 și o cifră de afaceri de 32 milioane lei, potrivit termene.ro. În Asociere este și firma OPR Asfalt care a derulat lucrări pe Drumurile Naționale cu CNAIR și de modernizare pe DJ 691 la Timișoara (CJ Timiș).
Lungimea noului drum de legătură pentru descărcarea traficului de pe autostrada A1 spre Timișoara, pe conexiunea DN 69 Timișoara – Arad, este de 10,25 km. Drumul va avea două poduri noi, șase pasaje și trei noduri rutiere. Profilul este de Drum Expres, cu parte carosabilă de 2 x 7 metri lățime și 1,5 metri spațiu median pentru separator de sens. Prin realizarea acestui obiectiv se asigură descărcarea traficului rutier de pe Autostrada Arad – Timișoara, cu scopul creșterii mobilității la nivelul infrastructurii rutiere aferente rețelei TEN-T, ce va contribui la promovarea competitivității economice și la îmbunătățirea condițiilor în transportul rutier de mărfuri și călători și la reducerea emisiilor poluante prin eliminarea/reducerea blocajelor de trafic și reducerea duratelor de transport.