Drum de Legătură Timișoara-A1 : Contestația ARL Cluj (Strabag) invocă o decizie a CAB din 2022 pentru Autostrada Transilvania din care rezultă că Obras (Spania) nu ar îndeplini critieriile de experiență /Camioane cu ITP-ul expirat

Drum Expres Timișoara A 1 Sursa CNAIR DRDP Timișoara

Antrepriza de Reparații și Lucrări Cluj (Strabag) contestă la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor experiența similară declarată de către Asocierea Drumuri și Poduri Banat (Lider) -Obras (Spania)-OPR Asfalt pe care CNAIR a declarat-o câștigătoare a contractului pentru finalizarea lucrărilor la Drumul de Legătură Timișoara-Autostrada A 1. La licitația pentru finalizarea lucrărilor la Drumul de Legătură Timișoara-A1 (contractul reziliat în 2023 cu Todini) au depus oferte Asocierea Drumuri și Poduri Banat -Obras (Spania)-OPR Asfalt cu lider constructorul din Timișoara Drumuri și Poduri Banat respectiv ofertant unic ARL Cluj (Strabag). O contestație similară a ARL Cluj cu argument al criteriului de experinență a fost admisă în totalitate la CNSC săptămâna trecută pentru DN 73 Pitești-Brașov după cum Economedia a explicat aici.

În contestația trimisă la CNSC pe 19 februarie, ARL Cluj susține că, în perioada 2008-2019,  spaniolii de la Obras au avut o cotă succesivă de 30 %, 40 % și apoi 80 %  din proiectul Autostrăzii A 32 Linares-Albacete/Coridor Cordoba-Valencia în urma cesiunilor succesive. Mai mult, ARL -Strabag invocă o decizie a Curții de Apel București (CAB) din 2022 pentru lotul Chețani-Câmpia Turzii deschis de Strabag-Geiger în 2023 pe Autostrada Transilvania care certifică argumentele privind neîndeplinirea criteriilor de calificare – experiență similară, potrivit documentelor pe care le-a consultat Economedia. Drumuri și Poduri Banat a raportat 24 de angajați în 2022, iar OPR Asfalt, un alt constructor din Timișoara 13 angajați, conform termene.ro

 

„În urma finalizării procesului de evaluare a ofertelor depuse, DRDP Timișoara a comunicat rezultatul procedurii de atribuire a contractului de proiectare și Execuție a lucrărilor din cadrul obiectivului „Drum de legătură Autostrada A1 Arad-Timișoara-DN69 – Rest de executat”. Ofertantul desemnat câștigător este Asocierea DRUMURI și PODURI BANAT S.R.L. & MAXAGRO CENTER SRL & OPR ASFALT S.R.L. & OBRAS PUBLICAS Y REGADIOS S.A., cu preţul de 221.457.969,30 lei, fără TVA. Semnarea contractului de achiziție publică va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații și respectiv după soluționarea contestaților/plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire. După semnarea contractului, perioada proiectare și execuție va fi de 12 de luni. Noul antreprenor va face și expertizarea lucrărilor care au fost realizate de constructorul precedent. La data rezilierii contractului anterior, în septembrie 2023, progresul fizic al lucrărilor era de aproximativ 25%”, a transmis pe 9 februarie 2024 CNAIR.

De asemnenea, ARL Cluj susține că OPR Asfalt (Timișoara) nu îndeplinește criteriile de experiență pentru că a declarat o lucrare de modernizare pe 20 de kilometri între Moisei și Iacobeni pe DN 18 în care a fost asociat și a avut o cotă de doar 40 %.

Strabag reclamă și ITP-ul expirat al utilajelor ofertantului Maxagro din Asocierea câștigătoare :

Sursa CNAIR DRDP Timișoara

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *