Compania de Drumuri nu poate semna cu Asocierea Automagistral (Ucraina) – Precon Transilvania (România) contractul pentru primul lot (33,7 km) al Drumului Expres Arad – Oradea, după ce constructorul ARL Cluj (Strabag) a depus contestație.
Asocierea de constructori români și ucraineni a fost desemnată câștigător al constratului la mijlocul lui februarie.
Primul lot (33,7 km) al Drumului Expres Arad – Oradea are o valoare de 2,32 miliarde lei (fără TVA), asigurați prin Programul Transport 2021-2027, și constructorul are 24 de luni pentru finalizarea lucrărilor la acest nou sector de drum de mare viteză. Contractul prevede inclusiv construcția unui pasaj, de 727 metri, peste Calea Ferată și DC77.
Asocierea Automagistral (Ucraina) – Precon Transilvania (România) a fost desemnată câștigătoare, pe 16 decembrie, și pentru execuția lotului 3 al Drumului Expres Oradea – Arad. Totuși, CNAIR nu poate semna contractul, deoarece atribuirea a fost contestată de constructorii turci Kolin și Nurol. Contractul pentru lotul 3 are o valoare de aproximativ 3 miliarde lei și o lungime de 47 kilometri, iar la licitație au depus oferte 9 asocieri și constructori din România, Bulgaria, Ucraina, Ungaria și Turcia.
Pentru lotul 2 Salonta – Chișineu Criș (7 oferte), termenul este 28 martie 2025.
Drumul Expres Arad – Oradea, cu o lungime de 120,47 km, va fi compus din 3 loturi: