Drum Expres Oradea-Arad, lotul 3: CNAIR nu poate semna contractul cu Asocierea Automagistral-Precon/ Turcii de la Kolin și Nurol au depus contestații

Mădălina Podaru ian. 4, 2025 0 comentarii 3381 vizualizări
drum expres oradea

CNAIR nu poate semna cu Asocierea Automagistral (Ucraina)-Precon Transilvania (România) contractul pentru execuția lotului 3 al Drumului Expres Oradea-Arad, atribuirea fiind contestată de constructorii turci Kolin și Nurol. La licitația pentru lotul 3 cu o valoare de aproximativ 3 miliarde lei și o lungime de 47 kilometri, 9 asocieri și constructori din România, Bulgaria, Ucraina, Ungaria și Turcia au depus oferte, iar Compania de Drumuri a desemnat câștigătoare pe 16 decembrie asocierea ucraineano-română Automagistral-Precon

În contestațiile depuse la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor, Kolin și Nurol solicită anularea raportului atribuirii și reevaluarea ofertelor, conform documentelor pe care le-a consultat Economedia. Automagistral-Precon Transilvania a avut cea mai bună ofertă, cu 100 de puncte, pe locul II, la distanță, cu 93,93 puncte a fost Kolin, iar locul 3, cu 92,49 puncte,  Asocierea Cengiz-Makyol. Kolin nu are niciun contract pentru autostrăzi sau drumuri expres în România, Makyol lucrează pe Autostrada Sibiu-Făgăraș și în asociere cu Nurol pe Lotul 3 al Autostrăzii Moldovei, a câștigat și Lotul Meseș pe Autostrada Transilvania, iar Cengiz este în asocierea cu MAPA (Turcia) în contractul pentru lotul 2 al Autostrăzii Sibiu-Pitești.

Din cele nouă oferte primite, șase oferte au fost respinse ca inacceptabile/neconforme în faza evaluării tehnice, printre acestea fiind și oferta Nurol, după cum reclamă la CNSC Constructorul turc care recunoaște o eroare de tehnoredactare în oferta tehnică. Pe de altă parte, turcii de la Kolin au oferta admisibilă, clasată pe locul 2, dar reclamă în contestație că nu ar fi primit acces la dosarul achiziției în termen de o zi lucrătoare, ci doar pe 23 decembrie, cu doar 2 zile înainte de expirarea termenului legal în care pot fi depuse contestații.

Analize Economedia

MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta

Cele nouă oferte depuse pentru construcția lotului 3 al Drumului Expres Arad – Oradea:

– Asocierea AUTOMAGISTRAL PIVDEN SRL (lider) – PRECON TRANSILVANIA SRL – (Ucraina – Romania)

– Asocierea BOG’ART SRL (lider) – TRACE GROUP HOLD PLC – G.P. GROUP JSC (Romania – Bulgaria)

– Asocierea CENGIZ INSAAT SANAYI VE TICARET A.S. (lider) – MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S. (Turcia)

– Asocierea CONSTRUCTII ERBASU SA (lider) – CONCELEX SRL – X-WAY INFRASTRUCTURE SRL (Romania)

– Asocierea DUNA GROUP EUROPA KFT – DUNA CONSTRUCTII RO SRL – HE-DO UTEPITO KFT– PAB ROMANIA SRL (Ungaria – Romania)

– Asocierea IC IÇTAŞ INŞAAT SANAYI VE TICARET A.Ş. – ROTARY CONSTRUCTUU MENTENANTA SA (Turcia – Romania)

– KOLIN INSAAT TURIZM SANAYI VE TICARET A.S. (Turcia)

– NUROL INSAAT VE TICARET A.S. (Turcia)

– Asocierea OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. (lider) – INFRAVIS S.R.L. (Turcia – Romania)

Aceasta este prima participare a BOG Art la un contract pentru infrastructură mare.

Contractului (finanțat prin PT) are o valoare estimată de 3,54 miliarde de lei (fără TVA) și prevede construcția acestui lot (47,07 km) în termen de 24 de luni. Câștigătorul contractului va mai construi un drum de legătură (2,9 km) cu zona industrială Arad Vest, dar și 29 de poduri și pasaje (inclusiv un pasaj de o complexitate tehnică ridicată, în lungime de 591 m)”, transmitea, în iunie 2024, ministrul Sorin Grindeanu.

Pentru primele două loturi, CNAIR este în faza de evaluare a ofertelor. Pentru Lotul 1 Oradea-Salonta (8 oferte), termenul estimat pentru desemnarea câștigătorului este 31 ianuarie 2025, iar pentru lotul 2 Salonta –Chișineu Criș (7 oferte), termenul este 10 ianuarie 2025.

După finalizarea construcției, Drumul Expres Arad- Oradea va avea o lungime totală de 120,47 km și va asigura inclusiv legătura cu frontiera româno- ungară.

Drumul Expres Oradea – Arad are trei loturi, iar durata de realizare este de 24 de luni.

– Lotul 1 (33,7 km), la care se adaugă drumul de legatură dintre DN 79 și Salonta (5,3 km).

– Lotul 2 (39,7 km), la care se adaugă drumul de legatură până la granița cu Ungaria (10 km)

– Lotul 3 (47,07 km), la care se adaugă drumul de legatură cu zona industrială Arad Vest (2,9 km).

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.