Șapte companii au depus miercuri oferte pentru construcția Lotului 1 Oradea – Salonta (38 km), parte a Drumului Expres Arad – Oradea, a anunțat șeful CNAIR Cristian Pistol. Pe de altă parte, licitația pentru 2 rămâne suspendată până la finalizarea răspunsurilor CNAIR la solicitările de clarificare pe care le-au depus constructorii interesați. Pentru lotul 3, ofertele se deschid pe 26 iunie.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Licitația pentru Lotul 1 Oradea – Salonta (38 km) fusese suspendată după contestația Strabag câștigată la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC).

„Au fost depuse astăzi 7 oferte pentru construcția primului lot al Drumului Expres Arad Oradea!
– Asocierea ANTREPRIZA DE REPARATII SI LUCRARI A R L CLUJ SA (lider) – CONSTRUCTII ERBASU SA (Romania)
– Asocierea CONCELEX SRL (lider) – X-WAY INFRASTRUCTURE S.R.L – CON A OPERATIONS S.R.L – DIMEX 2000 COMPANY S.R.L (Romania)
– Asocierea DUNA GROUP EUROPA KFT – DUNA NRG – DUNA CONSTRUCTII RO SRL – HE-DO UTEPITO KFT – ING SERVICE SRL (Ungaria – Romania)
– KOLIN INSAAT TURIZM SANAYI VE TICARET A.S. (Turcia)
– Asocierea MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S. (lider) – CENGIZ INSAAT SANAYI VE TICARET A.S. (Turcia)
– NUROL INSAAT VE TICARET A.S. (Turcia)
– Asocierea PRECON TRANSILVANIA SRL – AUTOMAGISTRAL PIVDEN SRL (Romania – Ucraina)”, a transmis Cristian Pistol.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

Valoarea estimată pentru construcția primului lot al Drumului Expres Arad – Oradea, în lungime de 33,7 km, este de 2,74 miliarde lei (fără TVA).

Contractul, finanțat prin Programul Transport, trebuie finalizat în 24 de luni, iar pe traseul acestui nou drum expres se vor construi inclusiv 32 de poduri și pasaje (printre care un pasaj în lungime de 727 m).

În cadrul contractului va fi construit și un nou drum (5,3 km), necesar pentru a asigura legătura între DN 79 și DX Arad – Oradea în dreptul localității Salonta, a transmis Cristian Pistol.

Pe lotul 1 Oradea – Salonta sunt proiectate 32 de poduri și pasaje cel mai lung fiind pasajul de la km. 4 peste linia de tren Timișoara – Oradea, pasaj cu o lungime de 727 metri. Un alt pasaj cu o lungime semnificativă, 449 metri este la km. 0, Pasajul Meșteșugarilor.

Harta Traseu Lot 1 (Sursa API):

Întregul Drum Expres Oradea – Arad are trei loturi, iar durata de realizare este de 24 de luni. Chiar dacă vor fi la câmpie, lotul 3 de 47 de kilometri va fi cel mai lung din România.

Lotul 1 ( 33,7 km), la care se adaugă drumul de legatură la DN 79 – Salonta (5,3 km).
Lotul 2 (39,7 km), la care se adaugă drumul de legatură până la granița cu Ungaria (10 km).
Lotul 3 (47,07 km), la care se adauga Drumul de legatură cu zona industrială Arad Vest (2,9 km).

Drumul Expres are o lungime totală de 120 km, cu punct de trecere a frontierei nou între România și Ungaria la Salonta (jud. Bihor), iar în ultimele luni a avut un parcurs fulger, una dintre explicații fiind componenta strategică a Drumului Expres pe traseul Marea Baltică, Marea Neagră, Marea Egee, cel mai scurt traseu din nordul în sudul Europei și continuarea cu viitoarea Autostradă Timișoara – Moravița – Belgrad (legătura cu Serbia).