Drum Expres Oradea-Arad : Strabag câștigă contestația la CNSC pentru lotul 1 Oradea-Salonta/CNAIR așteaptă ofertele pentru lotul 2

Drum Expres Craiova Pitești Lot 3 deschidere

Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) a admis contestația constructorului Strabag (Austria) la contractul pentru execuția primului lot al Drumului Expres Oradea-Arad. Astfel, CNAIR este obligată să răspundă solicitării constructorului conform deciziei CNSC pe care a consultat-o Economedia. Totodată, joi 9 mai este termenul-limită pentru depunerea ofertelor pe lotul 2, tronson de 39 km. care include și drumul de legătură cu Salonta (punct nou de trecere a frontierei cu Ungaria). Procedura pentru lotul 2 nu este contestată și nici suspendată, prin urmare joi, după ora 16 00 se vor anunța ofertanții. Pentru Lotul 3 (47 km.) licitația rămâne suspendată până la publicarea răspunsurilor CNAIR la solicitările de clarificare pe care le-au depus constructorii.

Licitația pentru primul lot al Drumului Expres Oradea – Arad a fost publicată în SEAP pe 22 februarie, costul estimat pentru lotul Oradea – Salonta cu o lungime de 33,7 km fiind cuprins între 2,7 și 3,1 miliarde lei. Drumul Expres are o lungime totală de 120 km, cu punct de trecere a frontierei nou între România și Ungaria la Salonta (jud. Bihor), iar în ultimele luni a avut un parcurs fulger, una dintre explicații fiind componenta strategică a Drumului Expres pe traseul Marea Baltică, Marea Neagră, Marea Egee, cel mai scurt traseu din nordul în sudul Europei și continuarea cu viitoarea Autostradă Timișoara – Moravița – Belgrad (legătura cu Serbia).

Contestația Strabag admisă pe Lotul 1 Oradea-Arad :

Drumul Expres Oradea – Arad are trei loturi, iar durata de realizare este de 24 de luni. Chiar dacă vor fi la câmpie, lotul 3 de 47 de kilometri va fi cel mai lung din România:

– Lotul 1 (33,7 km), la care se adaugă drumul de legatură dintre DN 79 și Salonta (5,3 km).

– Lotul 2 (39,7 km), la care se adaugă drumul de legatură până la granița cu Ungaria (10 km)

– Lotul 3 (47,07 km), la care se adaugă drumul de legatură cu zona industrială Arad Vest (2,9 km).

Pe lotul 1 Oradea – Salonta sunt proiectate 32 de poduri și pasaje cel mai lung fiind pasajul de la km. 4 peste linia de tren Timișoara – Oradea, pasaj cu o lungime de 727 metri. Un alt pasaj cu o lungime semnificativă, 449 metri este la km. 0, Pasajul Meșteșugarilor.

Contestația pe care a depus-o Strabag pentru primul lot al DEx 11 :

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *