Contractul pentru execuția Drumului Expres Satu Mare – Oar, primul drum expres de la frontiera România – Ungaria, a fost publicat luni, 29 ianuarie 2024, Sistemul Electronic pentru Achiziții Publice (SEAP). Este un contract FIDIC roșu (direct execuție) cu o durată de 2 ani și o valoare cuprinsă între 738 și 832 milioane lei, finanțat prin Programul Transport (40% finanțare), iar ofertele pot fi depuse până pe 14 martie 2024.
„Obiectul contractului il reprezinta realizarea unui sector de drum expres intre localitatile Satu Mare (Varianta de Ocolire Satu Mare) si localitatea Oar (Csenger – Ungaria), unde se va conexa cu Drum Expres M49 din Ungaria”, se arată în SEAP.
Pe traseul Drumului Expres Oar – Satu Mare denumit „Someș Expres”, care va avea o lungime de aproximativ 11 km (cu 2 benzi pe sens), se vor construi inclusiv:
– două noduri rutiere,
– două parcări (cate una pe fiecare parte),
– un Centru de Întreținere și Control.
Durata de execuție a lucrărilor va fi de 24 de luni, a declarat șeful CNAIR, Cristian Pistol.
Este un contract FIDIC Roșu (direct execuție) studiul de fezabilitate și Proiectul Tehnic fiind realizate de proiectantul Search (contract semnat în vara 2020). Indicatorii tehnico-economici pentru Drumul Expres Satu Mare – Oar au fost aprobați încă din noiembrie 2022. Prețul ofertei reprezintă 70% din punctajul total.
Datele tehnice:
Traseul Drumului Expres Satu Mare-Oar-Frontieră Ungaria :