Contractul pentru execuția Drumului Expres Satu Mare – Oar, primul drum expres de la frontiera România – Ungaria, a fost publicat luni, 29 ianuarie 2024, Sistemul Electronic pentru Achiziții Publice (SEAP). Este un contract FIDIC roșu (direct execuție) cu o durată de 2 ani și o valoare cuprinsă între 738 și 832 milioane lei, finanțat prin Programul Transport (40% finanțare), iar ofertele pot fi depuse până pe 14 martie 2024.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
„Obiectul contractului il reprezinta realizarea unui sector de drum expres intre localitatile Satu Mare (Varianta de Ocolire Satu Mare) si localitatea Oar (Csenger – Ungaria), unde se va conexa cu Drum Expres M49 din Ungaria”, se arată în SEAP.
Pe traseul Drumului Expres Oar – Satu Mare denumit „Someș Expres”, care va avea o lungime de aproximativ 11 km (cu 2 benzi pe sens), se vor construi inclusiv:
– două noduri rutiere,
– două parcări (cate una pe fiecare parte),
– un Centru de Întreținere și Control.
Durata de execuție a lucrărilor va fi de 24 de luni, a declarat șeful CNAIR, Cristian Pistol.
Este un contract FIDIC Roșu (direct execuție) studiul de fezabilitate și Proiectul Tehnic fiind realizate de proiectantul Search (contract semnat în vara 2020). Indicatorii tehnico-economici pentru Drumul Expres Satu Mare – Oar au fost aprobați încă din noiembrie 2022. Prețul ofertei reprezintă 70% din punctajul total.
Datele tehnice:
Traseul Drumului Expres Satu Mare-Oar-Frontieră Ungaria :