Drumul Expres Tureni – Cluj-Napoca, legătura între Autostrada A3 Transilvania și DN 1, va fi gata cel mai devreme la final de iunie, estimează Asociația Pro Infrastructură, care urmărește evoluția șantierelor de infrastructuă la nivel național. Directorul general al Companiei de Drumuri, Cristian Pistol, anunța la începutul anului că noul termen de finalizare a acestui drum de legătură este iunie 2025, prelungit de la termenul anterior februarie 2025.
“V-am spus încă din iulie 2024 că antreprenorii nu vor reuși să producă surpriza de a inaugura anticipat, în decembrie 2024, acest ciot de nici 5 kilometri, dar extrem de important pentru regiune.
Din păcate, deși au circumstanțe atenuante fiind la primul lor proiect pe infrastructura rutieră majoră, constructorii ne-au dezamăgit și nu vedem cum vor putea să dea drumul la circulație mai devreme de sfârșitul lunii iunie 2025, în cel mai optimist scenariu”, transmite API.
Contractul a fost semnat în 28 iulie 2023 cu asocierea Dimex-Con-A, are ordin de începere emis în 21.08.2023 și prevede 18 luni de execuție directă, deci termen de finalizare: februarie 2025.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Directorul general al Companiei de Drumuri, Cristian Pistol, anunța la începutul anului că noul termen de finalizare a acestui drum de legătură este iunie 2025, prelungit de la termenul anterior februarie 2025. Aceasta în contextul în care acesta este primul contract pentru infrastructura mare al constructorilor CON A – Dimex 2000. Drumul Expres Tureni – Cluj-Napoca era în luna ianuarie la un stadiu fizic de execuție de 80%.
Pe traseul DEx 4 sunt construite 7 poduri și viaducte. Valoarea contractului (finanțat prin PT) este de 562,61 milioane lei (fără TVA), iar termenul pentru finalizarea proiectului este luna iunie 2025”, a transmis Cristian Pistol.
Lucrările au început în toamna lui 2024. În traseu, Drumul Expres are o lungime de 5 kilometri, dar cu alți 10 kilometri reprezentând bretele nodurilor rutiere de la DN 1 și A3. Va fi al doilea drum Expres din Transilvania, primul fiind Drumul Expres Oradea – Borș II.
Proiectul include 7 poduri și viaducte, din care cel mai lung va fi la kilometrul 4 peste Valea Racilor, un viaduct cu 6 deschideri și o lungime totală de 258 de metri din care tablierul are 246 metri. Alți 10 kilometri reprezintă lungimea bretelelor de la nodurile A3 și DN 1 (bretelele vor avea două benzi). Profilul este de drum expres cu o lățime a benzii de circulație de 3,5 metri, un acostament lat de 2,25 metri și spațiu median de 3 metri lățime unde se montează separatoarele de sens.