Drumul Expres Tureni – Cluj-Napoca, legătura între Autostrada A3 Transilvania și DN 1, este la un stadiu fizic de execuție de 80%, a anunțat directorul general al Companiei de Drumuri, Cristian Pistol. Este primul contract pentru infrastructura mare al constructorilor CON A – Dimex 2000, iar noul termen de finalizare a acestui drum de legătură este iunie 2025, prelungit de la termenul anterior februarie 2025.
„Evoluție foarte bună pe șantierul drumului de legătură A3 – DN1 de la Tureni (DEx4)! Asocierea de constructori români și spanioli condusă de Dimex 2000 SRL este bine mobilizată în șantier iar lucrările au ajuns la un stadiu fizic de 80%.
În șantier, sunt mobilizați 220 de muncitori și 130 de utilaje, care execută următoarele tipuri de lucrări:
– săpături;
– terasamente;
– consolidare a versanților;
– pasaje și viaducte;
– cofrare și armare;
– protejarea albiei râului Negoteasa cu saltele de gambioane.
Pe traseul DEx 4 sunt construite 7 poduri și viaducte.
La km 4 este construit un viaduct peste Valea Racilor, care are 6 deschideri și o lungime totală de 258 m.
Valoarea contractului (finanțat prin PT) este de 562,61 milioane lei (fără TVA), iar termenul pentru finalizarea proiectului este luna iunie 2025”, a transmis Cristian Pistol.
Lucrările au început în toamna lui 2024. În traseu, Drumul Expres are o lungime de 5 kilometri, dar cu alți 10 kilometri reprezentând bretele nodurilor rutiere de la DN 1 și A3. Va fi al doilea drum Expres din Transilvania, primul fiind Drumul Expres Oradea – Borș II.
Proiectul include 7 poduri și viaducte, din care cel mai lung va fi la kilometrul 4 peste Valea Racilor, un viaduct cu 6 deschideri și o lungime totală de 258 de metri din care tablierul are 246 metri. Alți 10 kilometri reprezintă lungimea bretelelor de la nodurile A3 și DN 1 (bretelele vor avea două benzi). Profilul este de drum expres cu o lățime a benzii de circulație de 3,5 metri, un acostament lat de 2,25 metri și spațiu median de 3 metri lățime unde se montează separatoarele de sens.