Drumul expres Arad – Oradea: Câştigătorii licitaţiilor pentru construirea loturilor 1 şi 3 vor fi anunţaţi în această lună, iar pentru lotul 2 în decembrie

Drum Expres Oradea Arad Bolojan Sursa Foto : CJ Bihor

Câştigătorii licitaţiilor pentru construirea loturilor 1 şi 3 ale viitorului drum expres Arad – Oradea vor fi anunţaţi până la finalul lunii noiembrie, în timp ce pentru lotul 2 va fi anunţat în decembrie, a declarat, vineri, la Arad, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Adrian George Foghiş, transmite Agerpres.

El a spus, în cadrul unei conferinţe de presă, că „vom închide anul cu licitaţiile câştigate anunţate”.

Astfel, în până la finalul acestei luni ar urma să fi anunţaţi câştigătorii pe loturile 1 şi 3 ale drumului expres, iar în decembrie pentru lotul 2. Tot în decembrie, a spus secretarul de stat, ar putea fi semnate contractele cu firmele de pe loturile 1 şi 3.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Drumul Expres Arad – Oradea va o lungime totală de 120,47 km iar proiectul este împărţit în 3 loturi: Lotul 1 (33,7 km), la care se adaugă drumul de legătură cu DN79 (Salonta), în lungime de 5,3 km; Lotul 2 (39,7 km), la care se adaugă drumul de legătură până la graniţa cu Ungaria (10 km) şi Lotul 3 (47,07 km), la care se adaugă drumul de legătură cu zona industrială Arad Vest (2,9 km).

Traseul porneşte din sud-estul localităţii Oradea (drumul de legătură dintre Centura Oradea şi A3) şi se încheie la intersecţia Variantei de Ocolire Arad cu DN7.

Valoarea proiectului, conform studiului de fezabilitate, este de 10,1 miliarde de lei, inclusiv TVA, cu o durată de execuţie de 24 de luni. Finanţarea proiectului se va realiza din fonduri externe nerambursabile (Programul Transport 2021-2027) şi de la bugetul de stat.

Pentru Lotul 1 Oradea – Salonta (38 km), șapte companii au depus oferte pentru construcție, la mijlocul lunii iunie. Licitația pentru Lotul 1 Oradea – Salonta (38 km) fusese suspendată după contestația Strabag câștigată la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC). Valoarea estimată pentru construcția primului lot al Drumului Expres Arad – Oradea, în lungime de 33,7 km, este de 2,74 miliarde lei (fără TVA). Contractul, finanțat prin Programul Transport, trebuie finalizat în 24 de luni.

Pentru lotul 2 Salonta – Chișineu Criș (39,7 km), CNAIR a primit opt oferte de la constructori din România, Bulgaria, Ucraina și Turcia.  Interesantă este oferta depusă de compania turcă Onur, care până acum a mai depus ofertă să modernizeze DN 73 Pitești – Bran – Brașov. Compania a depus o ofertă în asociere cu Straco, care a primit certificat negativ, iar Compania de Autostrăzi a reziliat contractul pentru tronsonul Chețani – Câmpia Turzii de pe Autostrada Transilvania după un progres de doar 1% în 5 luni. Contractul are o valoare estimată de 3,41 miliarde de lei (fără TVA) și este finanțat prin Programul Transport. Constructorul va avea la dispoziție 24 de luni de luni pentru construcție.

Iar pe Lotul 3 au fost depuse nouă oferte din România, Ungaria, Bulgaria, Turcia și Ucraina. Termenul pentru finalizarea lucrărilor este de 24 de luni, însă este greu de crezut că antreprenorul îl va putea respecta, ținând cont că lotul de 47 km este cel mai lung lot de drum de mare viteză licitat în România. Spre comparație, loturile 1 și 2 de pe Autostrada A7, de 21 și 28 km, aveau termen de 20 de luni și au ajuns la 26 luni.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Wooow, asta miroase a raspuns electoral.
    Daca sunt anuntati castigatorii pana la sf anului, s-ar putea semna pana la sf de februarie, apoi 1 an de PT plus toate amanarile ar insemna inceput de santier primavara lui 2026 cu 3 ani de santier, in CEL MAI BUN scenariu se va merge pe acest drum in 2029. La fel va fi cu toate licitatiile in curs…

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.