Drum Expres Arad – Oradea. CNAIR a primit opt oferte pentru construcția Lotului 2 Salonta – Chișineu (40 km)

Drum Expres Oradea Arad Bolojan Sursa Foto : CJ Bihor

CNAIR a primit opt oferte de la constructori din România, Bulgaria, Ucraina și Turcia pentru lotul 2 Salonta – Chișineu Criș (39,7 km) al Drumului Expres Arad –  Oradea, cel mai important proiect de infrastructură descentralizat, a anunțat luni directorul general Cristian Pistol. Pe lotul 1 Oradea – Salonta (38 km) Compania de Drumuri a primit șapte oferte, în timp ce pe lotul 3 Chișineu Criș – Arad au fost depuse nouă oferte.

Contractul are o valoare estimată de 3,41 miliarde de lei (fără TVA) și este finanțat prin Programul Transport. Constructorul va avea la dispoziție 24 de luni de luni pentru construcție.

Ofertele depuse:

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

1. Asocierea BOG’ART SRL (lider) – TRACE GROUP HOLD PLC – G.P. GROUP JSC (Romania – Bulgaria)
2. Asocierea CONSTRUCTII ERBASU SA (lider) – CONCELEX SRL (Romania)
3. Asocierea DRUM ASFALT SRL (lider) – AUTOMAGISTRAL PIVDEN SRL -– (Romania – Ucraina)
4. Asocierea IC IÇTAŞ INŞAAT SANAYI VE TICARET A.Ş. – ROTARY CONSTRUCTUU MENTENANTA SA (Turcia – Romania)
5. Asocierea MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S. (lider) – CENGIZ INSAAT SANAYI VE TICARET A.S. – (Turcia)
6. NUROL INSAAT VE TICARET A.S. (Turcia)
7. Asocierea ONUR TAAHHUT TASIMACILIK INSAAT TICARET VE SANAYI A.S (lider) – STRACO HOLDING S.R.L. (Turcia – Romania)
8. Asocierea OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. (lider) – INFRAVIS SRL (Turcia – Romania).

Interesantă este oferta depusă de compania turcă Onur, care până acum a mai depus ofertă să modernizeze DN 73 Pitești – Bran – Brașov. Compania a depus o ofertă în asociere cu Straco, care a primit certificat negativ, iar Compania de Autostrăzi a reziliat contractul pentru tronsonul Chețani – Câmpia Turzii de pe Autostrada Transilvania după un progres de doar 1% în 5 luni.

Contractul prevede inclusiv:

– construcția unui pod de o complexitate tehnică ridicata (în lungime de 1.091 m).
– realizarea drumului de legatura cu Ungaria (în lungime de 10 km),
– un punct de trecere a frontierei (PTF).

Pentru Lotul 1 Oradea – Salonta (38 km), șapte companii au depus oferte pentru construcție, la mijlocul lunii iunie. Licitația pentru Lotul 1 Oradea – Salonta (38 km) fusese suspendată după contestația Strabag câștigată la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC). Valoarea estimată pentru construcția primului lot al Drumului Expres Arad – Oradea, în lungime de 33,7 km, este de 2,74 miliarde lei (fără TVA). Contractul, finanțat prin Programul Transport, trebuie finalizat în 24 de luni.

Iar pe Lotul 3 au fost depuse nouă oferte din România, Ungaria, Bulgaria, Turcia și Ucraina. Termenul pentru finalizarea lucrărilor este de 24 de luni, însă este greu de crezut că antreprenorul îl va putea respecta, ținând cont că lotul de 47 km este cel mai lung lot de drum de mare viteză licitat în România. Spre comparație, loturile 1 și 2 de pe Autostrada A7, de 21 și 28 km, aveau termen de 20 de luni și au ajuns la 26 luni. 

„Drumul Expres Arad – Oradea are o lungime totală de 120,47 km și este împărțit în 3 loturi:

• Lotul 1 (33,7 km), la care se adaugă drumul de legatura cu DN79 (#Salonta), în lungime de 5,3 km.

• Lotul 2 (39,7 km), la care se adaugă drumul de legatură până la granița cu Ungaria (10 km),

• Lotul 3 (47,07 km), la care se adaugă drumul de legatură cu zona industrială Arad Vest (2,9 km).

Traseul Drumul Expres Arad – Oradea pornește din sud-estul localității Oradea (drumul de legătură dintre Centura Oradea și A3) și se încheie la intersecția Variantei de Ocolire #Arad cu DN7”, a transmis Cristian Pistol.

Drumul Expres are o lungime totală de 120 km, cu punct de trecere a frontierei nou între România și Ungaria la Salonta (jud. Bihor), iar în ultimele luni a avut un parcurs fulger, una dintre explicații fiind componenta strategică a Drumului Expres pe traseul Marea Baltică, Marea Neagră, Marea Egee, cel mai scurt traseu din nordul în sudul Europei și continuarea cu viitoarea Autostradă Timișoara – Moravița – Belgrad (legătura cu Serbia).

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: