Drumul Expres Craiova – Pitești: CNAIR a primit trei oferte pentru proiectarea nodurilor noi de la Colonești și Suseni

Drum-Expres-Lot-2-viteza-120 Sursa CNAIR

Trei oferte au fost depuse la a doua licitație pentru proiectarea preliminară a nodurilor rutiere de la Colonești și Suseni, în județele Olt și Argeș pe Drumul Expres Craiova – Pitești, a transmis marți Cristian Pistol, directorul general CNAIR. Pentru a doua licitație, CNAIR a majorat valoarea contractului cu peste 200 000 lei, de la 1,3 – 1,5 milioane la procedura anterioară, la 1,4 – 1,7 milioane lei, dar a redus perioada pentru realizarea Studiului de Fezabilitate de la 10 la 8 luni.

„Obiectul prezentului Contract de Servicii este elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru Noduri rutiere de descărcare Drum Expres Craiova Pitești pe DN 65 – Colonești și DJ 659 – Suseni, in conformitate cu prevederile Caietului de Sarcini si ale legislatiei in domeniu”, se arată în SEAP.

„Vom costrui două noi noduri rutiere pentru accesul rutier la Drumul Expres Craiova – Pitești (DEx12) !

Au fost depuse astăzi trei oferte pentru Elaborarea Studiului de Fezabilitate necesar construcției acestor noduri rutiere care vor asigura legătura DEx 12 cu DN 65 Colonești și cu DJ 659 Suseni.

– LIKE CONSULTING SRL,
– SPECIALIST CONSULTING SRL,
– TOTAL BUSINESS LAND SRL.

După semnarea contractului, câștigătorul va elabora Studiul de Fezabilitate într-o perioadă de maximum 7 luni, la o valoare estimată de cel mult 1,47 milioane de lei (fără TVA), sumă asigurată prin Fonduri Europene Nerambursabile”, a transmis Cristian Pistol.

Lotul 3 al Drumului Expres Craiova – Pitești (Slatina – Colonești 32 km) este la peste 80% execuție și, potrivit promisiunilor ministrului Transporturilor Sorin Grindeanu, poate fi deschis în decembrie, UMB urmând să amenajeze o descărcare provizorie la Colonești. Lotul 4, Colonești – Oarja (legătura cu A1 București – Pitești) pe care va fi amenajat nodul de la Suseni (DJ 659) are tot 32 km lungime, este la aproximativ 30% și ar putea fi dat în trafic la sfârșitul anului viitor dacă se rezolvă și soluția conexiunii de la Oarja cu A1.

„Necesitatea investiției a apăut datorită dezvoltării socio-economice generate în primul rând de construcția Drumului Expres Craiova – Pitești. Astfel, prezența unei căi rapide de transport a încurajat dezvoltarea economică a zonelor traversate fapt care a generat valori de trafic suplimentare. În urma implementării acestui proiect se vor genera efecte socio-economici pozitive și importante inclusiv prin micșorarea distanțelor și dezvoltarea regională prin mărirea zonei de influență economică gravitațională a orașelor mari asupra orașelor mici, satelitare. Astfel, nodurile rutiere menționate sunt în acord cu obiectivele strategice ale Ministerului Afacerilor Interne, 2021-2030, în mod deosebit cu obiectivul de sustenabilitate, de dezvoltare economică și de dublă utilizare a infrastructurii de transport cât și dinamica populației și a mediului de afaceri din zona UAT-urilor din acest sector”, notează CNAIR în caietul de sarcini.

Sursa CNAIR

Comentarii

  1. Presupun ca s-a lăsat spațiu și pentru a treia banda pe sens care peste un an nu va mai fi moft ci o necesitate. Se observa lucrul acesta de degringolada la ce s-a făcut pana acum. A1 se suplimentează acum după ce s-au cheltuit bani serioși pentru punerea panourilor antisonice, A3 se suplimentează de la Moara Vlasiei, a treia banda pe sens, când putea sa fie proiectata și executata pana la Ploiești de la început. O zi buna și când se face o treaba sa fie executata de la început pentru viitor nu pentru trecut.

    • Cea mai gravă problema o reprezintă intenția noului drum – banda descărcare prin localitatea Podu Broșteni ce este fara sens – distrugând ecosistemul acestei zone prin defrișarea pădurilor și livezilor – pt că la mica distanta că se află deja în lucru drumul express- exista posibilitatea a se construi acest drum – banda descărcare in imediata apropiere de orașul Costești ,legătură între DN 65 și DM 65 A, ținând cont de fluxul populației .

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *