Compania de Drumuri a dat ordin de începere a lucrărilor la primul lot din Drumul Expres Oradea – Arad abia din 1 martie 2027, invocând lipsa banilor scrie economica.net. Contractul a fost câștigat de asocierea Precon Transilvania (Oradea) – Automagistral Pivden (Ucraina).

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Proprietarul grupului Selina, Beneamin Rus, din care face parte și Precon Transilvania, a confirmat pentru eBihoreanul că pentru lotul I al DX 16, Oradea – Salonta, a fost primit ordinul de începere a lucrărilor abia din primăvara anului 2027, anul în care întregul proiect, pe toți cei peste 120 kilometri, ar trebui finalizat.

„Am convocat o ședință de urgență să vedem ce ar fi de făcut și o să merg la București, la CNAIR, să căutăm o soluție pentru începerea mai devreme a lucrărilor. Alte comentarii nu vreau să fac în acest moment”, a spus Beneamin Rus.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

CNAIR nu a anunțat public această decizie, în condițiile în care finanțarea proiectului este asigurată din fonduri europene disponibile numai până la finele anului 2027.

CNAIR a semnat joi, 15 mai, contractul pentru construcția primului lot (Oradea – Salonta) cu o asociere de constructori români și ucraineni.

Astfel, Asocierea PRECON TRANSILVANIA SRL (ROMÂNIA) – AUTOMAGISTRAL PIVDEN SRL (UCRAINA), vor construi primii 33,7 de kilometri ai acestui drum expres.

Contractul, finanțat prin Programul Transport 2021-2027, are o valoare de 2,32 miliarde de lei (fără TVA) și o perioadă de execuție a lucrărilor (FIDIC roșu) de 24 de luni.
Pe traseu vor fi construite inclusiv:
– un pasaj (727 metri) peste calea ferată și DC77,
– două parcări (fiecare prevăzută cu 3 stații de incarcare pentru autoturismele electrice),
– un Nod rutier care asigură conexiunea cu drumul de legătură Centura Oradea – A3,
– un Nod rutier la intersecția cu drumul comunal 77 ( DC77),
– un Nod rutier în zona localității Gepiu (la intersecția cu DN79),
– un Nod rutier în zona localității Salonta (la intersecția cu DJ 795).
– un drum de legatură cu DN 79 (Salonta), care va avea o lungime de 5,3 km.
Cu o lungime totală de 120,47 km, drumul expres Arad – Oradea este compus din 3 loturi:
– Lotul 1 (33,7 km) la care se adaugă drumul de legatură (5,3 km) cu DN 79 (Salonta).
– Lotul 2 (39,7 km) la care se adaugă drumul de legatura pana la granita cu Ungaria (10 km).
– Lotul 3 (47,07 km) la care se adaugă Drumul de legatură (2,9 km) cu zona industrială Arad Vest.
Noul drum expres Arad-Oradea este parte componentă a coridorului european strategic Via Carpathia care va asigura legătura rutieră dintre Marea Baltică – Marea Neagră și Marea Mediterană.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat joi, după semnarea contractului pentru construcţia primului lot al Drumului Expres Arad-Oradea, că este o cursă contra cronometru, iar România nu trebuie să nu piardă oportunitatea de a face parte din culoarul Nord-Sud, cel mai scurt şi cel mai convenabil economic.

Ministrul Transporturilor a declarat într-o conferinţă de presă că a considerat important de când a venit în această funcţie acest proiect, “pentru că Arad-Oradea continuat cu autostrada Arad-Timişoara de la Timişoara în jos spre Moraviţa, urmând să se facă legătura cu Belgradul este veriga lipsă în a face cel mai scurt drum din Nordul Europei în Sudul Europei, adică de la Marea Baltică, Gdansk- Varsovia vine până la graniţa cu Slovacia trecând Munţii Tatra, în Ungaria Debreţen, Oradea- Arad- Timişoara -Moraviţa, Belgrad -Salonic. Dacă vă uitaţi pe hartă, este cel mai scurt drum Nord-Sud. Noi trebuie să ne mişcăm foarte repede din acest punct de vedere, fiindcă, altfel, există rute alternative, e adevărat mai lungi, dar există, care unele dintre ele pot să ocolească România, ceea ce nu ar fi în avantajul nostru”.

Grindeanu a precizat că este primul contract care se poate semna astfel încât România să nu piardă această oportunitate de a face parte din acest culoar Nord-Sud, culoarul cel mai scurt şi cel mai convenabil economic.

”E o cursă contra cronometru, dacă pot să spun aşa, pe care eu sper ca noi, ca ţară, să o câştigăm”, a subliniat ministrul Transporturilor.