Drumul Expres Oradea – Arad: Studiul de Fezabilitate a fost aprobat. Bolojan anunță că licitația de 1,5 miliarde euro va fi lansată la primăvară

Drum Expres Oradea Arad Bolojan Sursa Foto : CJ Bihor

Studiul de Fezabilitate pentru Drumul Expres Oradea – Arad a fost aprobat, licitația pentru execuția șoselei urmând să fie lansată la primăvară, a anunțat președintele Consiliului Județean Bihor Ilie Bolojan. Drumul Expres Oradea – Arad va costa aproximativ 1,5 miliarde euro și este cel mai important proiect pe care autoritățile locale l-au preluat de la Ministerul Transporturilor prin ordonanța care a descentralizat investițiile în infrastructura de transport.

Drumul rapid dintre cele două municipii va avea avea o lungime de 120 de kilometri și include un nou punct de trecere a frontierei cu Ungaria la Salonta, pe teritoriul României. Drumul Expres va cuprinde trei tronsoane cu o durată de execuție de trei ani. „Studiul de fezabilitate al Drumului Expres Arad – Oradea a fost aprobat. Reunite în ședințe de final de an, Consiliul Județean Bihor și Consiliul Municipal Oradea au aprobat indicatorii tehnico-economici ai proiectului drumului expres Arad – Oradea. Drumul expres, cu profil de patru benzi, va avea o lungime de 120 de km. Se mai adaugă legătura spre Ungaria, de lângă Salonta, de peste 9 km lungime, inclusiv bretele de legătură, plus punctul de trecere a frontierei situat pe partea română. La Arad, Chișineu Criș și Salonta sunt prevăzute drumuri de legătură cu o lungime totală de 10 km.

12 noduri rutiere vor conecta drumul expres cu celelalte drumuri naționale și județene, din care 6 pe teritoriul județului Bihor, la Oradea – Sântandrei, Livada – Nojorid, Gepiu – Cefa, Salonta – Tinca, Salonta – Ungaria și Avram Iancu. Peste 40 km de bretele cu o singură bandă vor asigura racordarea drumurilor existente la noul drum expres, plus parcările și celelalte facilități. Valoarea estimată a investiției este de 1,54 miliarde de euro, finanțarea urmând să fie asigurată din fonduri europene prin Programul Transporturi. În următoarele trei luni urmează să parcurgem procesele de avizare, să realizăm auditul de siguranță rutieră și să finalizăm procedura de mediu. Cu eventualele optimizări incluse în proiect, ne propunem ca în primăvara anului viitor să avem gata proiectul tehnic și să putem demara procedura de licitație pentru selectarea constructorilor.

Lucrările vor fi împărțite în trei tronsoane:

Oradea – Salonta,

Salonta – Chișineu Criș,

Chișineu Criș – Arad.

În trei ani, lucrările ar trebui să fie terminate și drumul să fie deschis circulației. Proiectul este rezultatul unui parteneriat între Ministerul Transporturilor, prin Compania Națională de Autostrăzi – CNAIR și patru autorități locale: Primăria și Consiliul Județean Arad, Primăria Oradea și Consiliul Județean Bihor”, a transmis Bolojan.

Intersecția Drumului Expres Oradea – Arad cu Drumul Expres Oradea – Autostrada Transilvania va fi asigurată cu pasaje, nu cu un sens giratoriu cum prevedea proiectul inițial. Punctul de frontieră de la Salonta este deschis doar pentru traficul comercial ușor, de până la 7,5 tone, potrivit Poliției de Frontieră.

Sursa Foto : CJ Bihor

Comentarii

  1. Stire dupa stire, ardelenii isi trag spuza pe turta si din pacate modovenii, oltenii, muntenii, dobrogenii sunt orbi, fie voteaza automat, fie mai rau nu voteaza
    Eu as cere planuri clare de la politicienii locali pt resurse alocate in mod egal intre regiuni
    Nu e posibil/normal ca Transilvania sa primeasca peste 50%

    • Cred ca inainte de a cere fonduri egale, trebuie sa aruncam o privire si la faptul ca in Ardeal aceste proiecte deja au fost facute cu multi ani in urma, ca au stiut sa se uneasca intre ei sa le pregateasca, ori la finantare intra de fiecare data proiectele care au maturitate in pregatire. Partea cu egalitatea ar trebui vazuta diferit, poate in functie de eficienta economica, la fel cum tarile care se dezvolta distpre centrul Europei spre periferie, deoarece nuclele economice sunt mult mai avansate aici, la fel cum Romania v-a fi avansata in fata Moldovei sau Ucrainei,etc Nu am vazut o asociere intre zone din Moldova , judete, sau alta forma de organizare comuna.In ardeal aceste asocieri exista pe rutier dar si cale ferata.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *