Descentralizarea în transporturi funcţionează. Contractul pentru proiectarea Drumului Expres Oradea – Arad a fost semnat la mai puţin de şase luni de la lansarea licitaţiei

Drumul expres Oradea Arad CJ Bihor (1)

Drumul Expres Oradea – Arad a făcut astăzi un pas foarte important în calendarul implementării, prin semnarea contractului pentru proiectare la Oradea. Este cel mai important proiect de infrastructură de transport pe care autorităţile locale l-au preluat de la Bucureşti şi care, prin descentralizare, a beneficiat de un calendar accelerat: mai puţin de şase luni de la lansarea licitaţiei până la semnarea contractului. Evaluarea ofertelor s-a făcut rapid, iar după desemnarea câştigătorului nu s-au depus contestaţii, ceea ce la CNAIR se întâmplă foarte rar.

Contractul pentru realizarea documentaţiei tehnice (Studiu de Fezabilitate şi Proiect Tehnic) a fost câştigat luna trecută de Consintrans pentru 40 de milioane lei şi are o durată de 20 de luni, din care primele 10 luni sunt pentru reactualizarea studiului de fezabilitate. Ilie Bolojan, Preşedintele Consiliului Judeţean Bihor, a spune că obiectivul este finalizarea proiectării înainte de termen şi începerea lucrărilor până la sfârşitul perioadei de finanţare care se încheie în decembrie 2023.

„Scopul nostu este ca toată documentația să se termine mai repede decât termenele stabilite prin contract, în așa fel încât să putem începe și lucrările până la finalizarea perioadei de finanțare care se încheie la sfârșitul anului 2023. Într-o primă parte a acestor lucrări de proiectare, vom stabili toate problemele care țin de trasee, pentru a putea să definitivăm traseul, ținând cont de planurile de urbanism ale localităților care sunt traversate de drumul expres, de rețelele furnizorilor de utilități, Transelectrica, Transgaz, rețele de apă și canalizare, de proiectele de dezvoltare pe care le au fiecare dintre primării în zonele respective, de lucrări hidrotehnice”, precizează Consiliul Judeţean Bihor.

Conform proiectului, drumul expres va străbate județele Bihor și Arad și va avea o lungime totală de aproximativ 134,5 kilometri. Drumul va avea profil de autostradă cu trei benzi de circulație pe sens pe o distanță de 14,6 kilometri, profil de autostradă cu două benzi pe sens pe o distanță de 43,5 kilometri și profil de drum expres cu două benzi de circulație pe sens pe 76,4 kilometri. Lungimea traseului poate suferi modificări în urma actualizării SF-ului.

Despre Drumul Expres Oradea – Arad, proiect estimat la un miliard de euro şi cum a funcţionat descentralizarea Economedia a scris aici.

Sursa foto: CJ Bihor

Comentarii

  1. La Oradea -Arad se poate!
    Oamenii sfintesc locurile!

    La Prahova-Brasov nu se poate!

    La Ploiesti celebrul Dumitrescu Preş. C. J. se ocupa de numiri politice a Directorului arestat din MT.

    Putea sa faca un asemenea proiect cu Brasov-ul pentru drumul interjudetean Campina-Săcele!
    Ca varianta la DN1!

    Au lăsat treaba la CNI care e in moarte clinica!

    Câmpina -Săcele are cca 24 de km pe segmentul care trebuie modernizat.
    24 km de asfalt!
    Si s-ar decongestiona traficul in Vale!

    Dar daca nu iese cascaval de ce aa-l doară la başca pe Dumitrescu?
    Sa faca un mic drum regional?.
    Sau credeti ca omologul de la Brasov a altfel?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *