Primele drumuri radiale București: Contracte semnate pentru proiectarea drumurilor expres între bulevardul Timișoara și Domnești și Gara Progresu – Vidra

Drumuri radiale Bucuresti Sursa foto: Facebook / Nicusor Dan

Primăria Capitalei și Consiliul Județean Ilfov au semnat cu Explan și DP Consult contractele pentru proiectarea primelor două Drumuri Expres din proiectul „Orbital București”, șoselele care pornesc din București și fac legătura cu centura actuală a Capitalei (DNCB) și Autostrada Bucureștiului (A0).

Contractele de proiectare au fost semnate pentru Drumul Radial 1 Vest Expres, drumul expres cu o lungime de 9 kilometri între bulevardul Timișoara – Domești – Ciorogârla și Drumul Radial 9 Sud Expres, bulevardul Metalurgiei/Gara Progresu – Vidra cu o lungime de 14 kilometri, a transmis miercuri secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Ionel Scrioșteanu.

„Începe proiectarea pentru primele 2 drumuri radiale din Regiunea București – Ilfov.

Consiliul Județean Ilfov și PMB, prin Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Zona Metropolitană București ADIZMB, au semnat contractele pentru proiectarea a două drumuri radiale din cadrul proiectului “Orbital București”, și anume Drumul Radial 1 – Vest Expres DR 1 și Drumul Radial 9 – Sud Expres DR 9.  ”Orbital București” prevede realizarea a 8 drumuri radiale, al cărui scop constă în conectarea unor artere importante ale Municipiului București și Centura Capitalei cu Autostrada Bucureștiului #A0, intersectând 30 localități din zona metropolitană.

1. Drumul Radial 1 – Vest Expres DR 1 primul drum radial lansat în procedura de licitație pentru proiectare din cele 8 noi drumuri prevăzute, are o lungime de 9,03 km și va face legătura între Domnești și Ciorogârla – Autostrada A0 – DNCB – Bulevardul Timișoara. Proiectantul este Asocierea Explan SRL – Geologic Site SRL – DP Consult SA.

2. Drumul Radial 9 – Sud Expres DR 9, al doilea drum radial lansat în procedura de licitație, are o lungime de 13.86 km și realizează conexiunea între localitatea Vidra – Autostrada A0 – DNCB – Bulevardul Metalurgiei/Gara Progresu. Proiectantul este Asocierea DP Consult SRL – Explan SRL – Geologic Site SRL. Durata contractuală pentru proiectarea celor 2 drumuri radiale de mai sus este de 12 luni”, a afirmat Ionel Scrioșteanu.

Drumurile vor avea profil 2×2, piste de biciclete, trotuare și zonă mediană cu 8 metri lățime pentru dezvoltarea ulterioară.

Drumurile radiale vor contribui la reducerea aglomerației din București:

  • Vest Expres: 8,98 km – asigură legătura A0 – DNCB- Bulevardul Timișoara
  • Giulești Expres: 10,37 km, conectează Săbăreni – A0 – DNCB – Calea Giulești
  • Nord Expres: 12,59 km, realizează conexiunea Corbeanca – A0 – DNCB – Bulevardul Poligrafiei
  • Pipera Expres: 8,30 km , realizează legătura A0 – Otopeni – Tunari – DNCB
  • Afumați Expres: 4.39 km, realizează conexiunea A0 – DN
  • Est Expres: 6,10 km, conectează Moara Domnească – A0 – Dobroești – Pantelimon – DNCB
  • Splai Expres: 5,49 km, conectează A0 – DNCB -Splaiul Unirii -zona metropolitană prin nodul Cernica
  • Sud Expres: 13,86 km, realizează conexiunea Vidra – Autostrada A0 – DNCB – Bulevardul Metalurgiei / Gara Progresu
  • Măgurele Expres: 9,62 km, realizează legătura A0 – DNCB – Parc Industrial Măgurele – Prelungirea Ferentari.

Sursa foto: Facebook / Nicusor Dan

Comentarii

  1. Daca se proiecteaza Un an, în cat timp se executa?
    Istoria ne spune ca minimum 7 ani dragi români!
    Așa că dupa 2030 va fi gata si Orbitalele astea!
    Exceptional!
    Atunci va fi gata si Autostrada 0!😯

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *