Cel mai bun moment pentru Dulcinella România a fost atingerea pragului de rentabilitate în 2024. Acest rezultat a fost obținut printr-un efort susținut, însoțit de multiple procese derulate în paralel, optimizări riguroase și coagularea echipei. Toate aceste demersuri au avut un singur scop: atingerea pragului de rentabilitate. Realizarea reprezintă mai mult decât un indicator financiar, fiind o dovadă că deciziile luate au fost corecte, iar echipa a rămas unită în jurul unui obiectiv comun.
„Ne confruntăm cu o lipsă drastică de forță de muncă, atât la nivel de cadre profesionale, cât și de personal necalificat. Deși am depus eforturi colosale pentru a soluționa această problemă, ne-am izbit de un fenomen tot mai des întâlnit – mulți oameni nu doresc să muncească, iar cei care se angajează rămân doar câteva zile, invocând că „e prea mult de muncă”.
Un alt aspect esențial pe care l-am descoperit a fost faptul că aveam în echipă oameni talentați și competenți, dar care nu performau la adevăratul lor potențial pentru ca nu erau la locul potrivit. S-a întâmplat ca șefii de departamente să angajeze oameni „pentru a închide o gaură”, nu pentru că aceștia aveau competențele potrivite pentru rolul respectiv.” a spus CEO-ul Dulcinella.
Concluzia lui Sergiu Diaconu este că oamenii sunt cheia succesului.
„Oamenii potriviți, la locurile potrivite, pot aduce o schimbare semnificativă în rezultate, iar această lecție a fost una dintre cele mai valoroase pentru noi în acest an.” a adăugat el.
Din aproape trei decenii de antreprenoriat, a înțeles că experiențele altora nu pot fi replicabile în totalitate. Fiecare afacere operează într-un context unic, influențat de factori geografici, economici, sociali și politici, dar și de mentalitatea consumatorilor și de caracteristicile pieței. Succesul unei strategii într-un anumit context nu garantează același rezultat într-un altul.
La Dulcinella, procesul decizional se bazează pe testarea ipotezelor
O ipoteză reprezintă o presupunere logică care trebuie verificată prin observație, analiză sau experiment. Acest proces este structurat, iar fiecare lună implică testarea a zeci sau sute de ipoteze în departamentele cheie, precum marketing, vânzări, produs sau management. Dintr-o sută de ipoteze, doar câteva se confirmă, iar resursele se concentrează pe acestea, generând creștere și adaptabilitate.
Din perspectiva lui Sergiu Diaconu, nu există perioade „blânde” sau „dure”. Există doar performanță și creștere sau lipsa acestora. Fiecare zi oferă o oportunitate de învățare, fie prin confirmarea, fie prin infirmarea deciziilor luate anterior.
Compania abordează fiecare provocare cu o atitudine proactivă și tratează fiecare oportunitate ca pe una unică, care trebuie valorificată cu determinare. Obiectivul este să se creeze ceva memorabil, atât pentru echipă, cât și pentru consumatori.
La începutul anului, compania și-a setat obiective ambițioase, cu convingerea că 2024 va aduce rezultate mai bune decât anul precedent. Pe parcurs, deși au apărut atât satisfacții, cât și dezamăgiri, 2024 s-a dovedit a fi un an plin de surprize și realizări semnificative pentru companie.
„Pe parcurs, am avut atât bucurii, cât și dezamăgiri, dar 2024 a fost un an cu multe surprize, inclusiv plăcute, și rezultate remarcabile. Chiar dacă am fost nevoiți să închidem mai multe locații neperformante din toată țara, ne-am adaptat rapid. Am decis să punem accent pe calitate, nu pe cantitate, iar această decizie s-a dovedit a fi una corectă. Cu un număr mai mic de locații, am reușit să obținem o creștere de 40% în toamna lui 2024 a cifrei de afaceri față de perioada similară din 2023. În paralel, am sporit semnificativ capacitatea de producție, ceea ce ne-a oferit un avantaj competitiv și ne-a permis să deservim mai bine cererea în creștere” , a declarat Sergiu Diaconu, CEO Dulcinella.
Dulcinella România este un lanț de cofetării și patiserii care a fost fondat în anul 2005 în Republica Moldova. În prezent, Dulcinella operează cu 18 de locații în toată țara.