Echipa de tranziţie a noului preşedinte american Donald Trump intenţionează să elimine creditul fiscal de 7.500 de dolari pentru achiziţiile de vehicule electrice din Statele Unite, potrivit unor surse citate de Reuters, dar producătorii auto şi cei de baterii vor ca facilitatea să fie menţinută, transmite News.ro.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Acest credit, destinat să stimuleze achiziţia de vehicule ecologice, este un factor important în industria emergentă a maşinilor electrice, iar eliminarea sa ar putea afecta ritmul tranziţiei către vehiculele electrice din SUA.

Cu toate acestea, reprezentanţii Tesla au declarat că susţin această măsură, deşi CEO-ul Elon Musk a recunoscut că încetarea acestui credit ar putea dăuna vânzărilor de vehicule electrice, în special pentru alţi producători din domeniu, cum ar fi General Motors.

Analize Economedia

studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat

Impact economic şi reacţii din industrie

Asociaţia Zero Emission Transportation Association (ZETA), care include producători majori precum Rivian, LG, Uber, Lucid şi Panasonic, a avertizat că eliminarea creditelor fiscale ar putea afecta locurile de muncă în state-cheie precum Ohio, Kentucky şi Michigan, unde investiţiile în producţia de vehicule electrice au contribuit la crearea multor locuri de muncă.

Directorul executiv al ZETA, Albert Gore, a subliniat că aceste credite sunt esenţiale pentru ca SUA să poată concura cu succes împotriva Chinei în sectorul transportului ecologic.

Susţinerea neaşteptată a Tesla

Surse din echipa de tranziţie a lui Trump au menţionat că reprezentanţii Tesla au susţinut în faţa comisiei de tranziţie a administraţiei Trump încetarea subvenţiei, invocând avantajul competitiv pe care îl are Tesla în industria EV-urilor. Deşi această poziţie a surprins industria, Musk a afirmat că Tesla ar putea suporta impactul, însă ar fi „devastator” pentru competitori.

Implicarea politică şi viitorul reglementărilor

În timp ce administraţia Biden a extins creditul fiscal pentru vehicule electrice în 2022, Trump a declarat recent că nu este de acord cu subvenţiile şi că va analiza eliminarea completă a creditului de 7.500 de dolari pentru achiziţiile de EV-uri.

El a mai precizat că ar putea solicita Congresului anularea acestuia sau ar putea inversa reglementările emise de Departamentul Trezoreriei, pentru a reduce accesul producătorilor auto la acest credit.

Eliminarea creditului fiscal ar putea schimba considerabil piaţa auto din SUA, în special în contextul în care producătorii auto s-au bazat pe aceste stimulente pentru a respecta reglementările stricte de emisii implementate de administraţia Biden, care vizează o reducere de 50% a emisiilor până în 2032.