Ediția a treia a Start-up Nation se lansează în 19 iulie. Bugetul se bazează deocamdată pe credite de angajament și speranța unei rectificări bugetare/ Premieră: Programul va avea un subpilon dedicat românilor din diaspora. Noutăți și detalii

Startup, business Sursa foto Jakub Jirsák | Dreamstime.com

Guvernul intenționează să lanseze săptămâna viitoare ediția a treia a programului Start-up Nation, a anunțat azi Constantin-Daniel Cadariu, ministrul Antreprenoriatului şi Turismului. Potrivit planurilor anunțate, programul ar trebi să fie lansat în 19 iulie și e dedicat dezvoltării abilităților antreprenoriale în rândul tinerilor și facilitarea accesului la finanțare. Programul va avea peste 10.000 de beneficiari. Bugetul pentru acest an va fi de 520 de milioane de lei, iar cel total necesar va fi de 2,2 miliarde de lei. E nevoie de bani la rectificarea bugetară.

Din suma pentru acest an, 500 de milioane reprezintă credite de angajament, iar 20 de milioane credite bugetare. Creditul de angajament reprezintă limita maximă în cadrul căreia pot fi încheiate angajamentele legale în timpul anului bugetar.

“Când s-a discutat legea bugetului pentru acest an, după discuții la Ministerul de Finanțe, am primit asigurări că, în măsura în care vom reuși până la rectificare să lansăm programul, vom primi finanțare pentru a putea a-l implementa în totalitate. Îmi doresc ca acest lucru să se întâmple cu ocazia rectificării de luna viitoare”, a spus ministrul.

Cea de-a treia ediție a programului Start-Up Nation va fi lansată marți, 19 iulie, la ora 10.00, pe platforma granturi.imm.gov.ro.

Programul Start-Up Nation România este una dintre cele mai aşteptate măsuri gestionate de Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului (MAT), destinată stimulării înfiinţării întreprinderilor mici şi mijlocii.

Lansarea celei de-a treia ediţii le ofertă posibilitatea antreprenorilor aflaţi la început de drum de a beneficia de granturi în valoare maximă de 200.000 lei.

Ediția a treia Start-up Nation are o primă mare noutate, spune ministrul: în afara celor 10.000 de beneficiari prognozați pentru pilonul de bază, programul va avea un subpilon dedicat românilor din diaspora, cu 1000 de beneficiari.

Programul va fi lansat în 19 iulie, iar perioada de înscriere se închide în 1 septembrie.

Bugetul pentru acest an va fi de 520 de milioane de lei. Bugetul total necesar va fi de 2,2 miliarde de lei. E nevoie de rectificare bugetară pentru completarea sumei.

Vor fi granturi maxime de 200.000 lei pentru beneficiari care vor crea minimum 2 locuri de muncă noi și de maxim 100.000 de lei, pentru beneficiarii care vor crea un loc de muncă.

“Această ediție e mult îmbunătățită. S-au făcut toate testele necesare pentru a evita blocarea platformei. Momentul în care ar putea fi încheiat acest program deprinde de beneficiari. Fiecare trebuie să respecte toți pașii”, a mai spus ministrul.

“Perioada de implementare a programului e de la 1 an de la momentul semnării contractului de finanțare. Programul funcționează pe sistem de ramburs, beneficiarul face achiziția din resurse proprii sau cu parteneri bancari, avem șase instituții bancare partenere. Ulterior, beneficiarii aduc la instituțiile subordonate, la agențiile pentru IMM-uri documentația de decont și vor primi ajutorul de minimis Avem alocare bugetară de 20 milioane de lei la momentul acesta. După deschiderea programului și depunerea de aplicații, e o perioadă scurtă de evaluare. Cel mai devreme, la începutul lunii decembrie ar putea apărea un dosar de decont și s-ar putea plăti chiar în acest an. Primele dosare de decont vor fi depuse în anul următor, din experiența de până acum”, a spus Camelia Taină, director al direcției generale pentru antreprenoriat și programe de finanțare.

Aceasta a precizat că, față de edițiile anterioare, mecanismul de verificare e îmbunătățit.

 

Noutăți și detalii Start-up Nation 3

  • Va apărea un procent de cofinanțare.
  • Nu va mai fi punctat numărul locurilor de muncă, a spus ministrul. Asta deoarece, la edițiile anterioare, mulți beneficiari au declarat locuri de muncă la nivel maxim și au folosit granturile pentru salarii.
  • Aplicanții trebuie să nu fi participat la alte ediții.
  • Programul va avea punctaj suplimentar pentru componenta verde
  • Beneficiarii: microîntreprindei și IMM-uri înființate după 1 ianuarie 2020.
  •  Înscrierea va fi electronică. Prima etapă: Preînscriere
  • Se vor puncta activitățile cu plus valoare, investiții noi, inovative, energia verde, digitalizarea, pregătirea antreprenorială. În caz de egalitate, cheile finale vor fi: valoarea exactă a procentului aferent investițiilor în echipamente, pe ultimul loc: data și ora înscrierii în program
  • Cheltuieli eligibile: echipmante tehnologice, echipamente pentru economii de energie, spații de lucru, de producție, pentru servicii și comerț, mijloace de transport, birotică, cheltuieli cu salarii, utilități

Găsiți AICI detalii despre procedura de implementare a programului, precum și anexele acesteia, în forma publicată în Monitorul Oficial 

Edițiile precedente

În 2017, bugetul programului a fost de 1,3 miliarde de lei, cu 7150 de întreprinderi ca beneficiari finali.

În 2018, bugetul 1,6 miliarde de lei, au aplicat 30.000 firme, 10.000 au fost elgibile, beneficiari finali: doar 8100 întreprinderi.

Sursa: MAT

În cadrul programului din 2017, s-au creat 17.688 de noi locuri de muncă, dintre care 14.300 au fost persoane din categoria celor defavorizate, inclusiv șomeri. La ediția din 2018 s-au creat 38.161 de noi locuri de muncă. La final de 2021, din cele 8100 întreprinderi beneficiare, 6960 erau în funcțiune.

 

Sursa foto Jakub Jirsák | Dreamstime.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *