Cezar Osiceanu, pilot Tarom, a declarat luni pentru G4Media că decizia unor piloți ai companiei de a nu mai zbura din cauza invocării unor probleme medicale poate duce la efecte în cascadă. E vorba despre posibila anulare a unor chartere turistice.
”Se va ajunge la un efect în cascadă, cu anularea unor chartere. De exemplu, s-a anulat cursa București – Baia Mare, care trebuie să ducă la Baia Mare și piloții pentru două chartere spre Antalya. Cum piloții nu vor mai ajunge la Baia Mare, e posibil ca nici charterele turistice din Baia Mare să nu mai plece”, a declarat Cezar Osiceanu pentru G4Media.
Osiceanu a explicat ce se întâmplă la Tarom. El a spus că piloții și secunzii au salariile similare cu cele din 2007 și cer creșterea veniturilor. ”Ne-a ajuns cuțitul la os”, a spus el. El a spus că un pilot Tarom poate ajunge la 4.500 de euro/lună, mult mai puțin decât veniturile de circa 10.000 de euro/lună oferite de majoritatea companiilor private.
Tarom a anunțat oficial că a anulat 10 zboruri din cauza ”indisponibilității temporare a membrilor echipajului de zbor”. În conformitate cu reglementările internaționale de aviație și politicile interne stricte privind siguranța zborurilor, fiecare dintre cursele respective a fost anulată deoarece un membru din echipajul fiecărei aeronave s-a declarat “inapt de zbor”, potrivit comunicatului. Iată cursele anulate:
ROT101/2 Otopeni -Cairo- Otopeni,
ROT167/8 Otopeni -Beirut- Otopeni,
ROT187/8 Otopeni -Amman-Otopeni
ROT701/2 Otopeni – Iași-Otopeni
ROT621/2 – Otopeni – Oradea-Otopeni
ROT261/2 – Otopeni – Istanbul-Otopeni
ROT231/2 – Otopeni – Budapesta-Otopeni
ROT 301/2 – Otopeni – Frankfurt-Otopeni
ROT361/2 – Otopeni – Amsterdam – Otopeni
ROT 381/2 – Otopeni – Paris-Otopeni.