Mai mult de jumătate dintre consumatori (54%) se concentrează pe economisire şi au fost mai atenţi la preţuri în ultimele nouă luni (56%), potrivit sondajului Global Consumer Insights Pulse, realizat de PwC în luna iunie şi citat de Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Una dintre concluziile studiului este că oamenii au rămas la fel de preocupaţi de siguranţa financiară ca în luna octombrie a anului trecut, chiar dacă, între timp, au început campaniile de vaccinare, iar economia dă semne de revenire.

“Dacă în ediţia anterioară a raportului, din martie anul acesta, remarcam o uşoară înviorare a interesului consumatorilor de a cheltui, acum vedem o tendinţă clară către economisire. Chiar dacă aceste obiceiuri vor persista, ne aşteptăm ca dispoziţia consumatorilor faţă de cheltuieli să se îmbunătăţească pe măsură ce economiile recuperează pierderile din timpul pandemiei. Există, de asemenea, o tendinţă de economisire şi în rândul generaţiilor mai tinere, chiar dacă nu au experimentat până acum crize financiare. Totuşi, constatăm de exemplu că mulţi dintre respondenţi (61%), în special din Europa şi SUA, s-au arătat dornici să cheltuiască mai mult pentru a lua masa în oraş”, a declarat Mihai Aniţa, partener şi lider al Serviciilor pentru Retail al PwC România.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Potrivit analizei PwC, structura cheltuielilor va rămâne aceeaşi în perioada următoare, mare parte mergând spre lucruri de bază, precum produsele alimentare şi bunurile de uz casnic.

Consumatorii au transmis însă că în următoarele şase luni se aşteaptă la o creştere a cheltuielilor pentru alimente (37%), mâncare la pachet (32%) şi home entertainment (30%), la polul opus aflându-se echipamentele sportive (21%), evenimentele culturale şi sportive (19%) şi băuturile alcoolice (18%).

Peste o treime dintre consumatori (36%) au menţionat că au devenit mai optimişti cu privire la revenirea economiei decât erau la sfârşitul anului trecut, iar tinerii sunt cei mai optimişti în privinţa viitorului.

Mai mult de 50% dintre consumatorii globali chestionaţi au susţinut că au devenit mai “digitali” în ultimele luni: deşi a crescut numărul celor care au revenit în magazinele fizice după ridicarea restricţiilor (46% în iunie, faţă de 42% în martie), cumpărăturile la distanţă continuă să crească, câştigând două puncte procentuale faţă de cumpărăturile din magazin.

În topul motivelor pentru creşterea cumpărăturilor online, preţul a depăşit calitatea şi comoditatea, înregistrând marje mari la majoritatea categoriilor (modă – 47%, electronice – 42%, sănătate – 38%, electrocasnice – 40%). Excepţie fac produsele alimentare, unde cele trei motive înregistrează procente apropiate, preţul fiind menţionat de 35% dintre consumatori, comoditatea, de 33%, şi calitatea, de 29%.

Având în vedere izolarea în case pentru o perioadă atât de mare de timp, mulţi consumatori susţin totuşi că au devenit mai sănătoşi în ultimele şase luni. De asemenea, cei care lucrează de acasă spun că au o sănătate mai bună acum (55%), decât cei care lucrează de la birou (46%).

Procentul celor care doresc să călătorească în următoarele şase luni a crescut foarte uşor, de la 47% în martie 2021 la 50% în iunie.

De asemenea, mai mulţi consumatori cumpără produse locale şi peste jumătate dintre respondenţi spun că se orientează mai mult către produsele ecologice. Din octombrie 2020 până în prezent, a existat o creştere cu 6 puncte procentuale a numărului de cumpărători care spun că au sprijinit companiile independente locale.

Sondajul Global Consumer Insights Pulse a cuprins un eşantion de 8.600 respondenţi din 22 de ţări