Egiptul cere despăgubiri de 900 milioane dolari pentru blocarea Canalului Suez și a sechestrat nava Ever Given

Canalul Suez Blocat Sursa: Captura BBC

Egiptul cere despăgubiri de 900 de milioane de dolari după blocarea canalului Suez, la sfârșitul lui martie, iar nava cargo care s-a aflat la originea incidentului a fost pusă sub sechestru, scrie marți cotidianul guvernamental Al-Ahram, citat de Le Figaro.

Luni seara, șeful Autorității Canalului (SCA) a declarat la televiziunea publică că au loc „negocieri” în vederea obținerii de despăgubiri pentru prejudiciile suferite după ce Ever Given a rămas blocată de-a latul canalului, timp de o săptămână, paralizînd astfel traficul pe această rută maritimă esențială.

Egiptul nu a comis „nicio eroare” în acest incident, a susținut el.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

O sursă din cadrul SCA a precizat pentru AFP că negocierile au loc cu societatea japoneză Shoei Kisen, proprietara cargobotului, și companii de asigurare.

„Nava panameză Ever Given a fost pusă sub sechestru din cauza neplății sumei de 900 milioane de dolari (…) în virtutea unei decizii a tribunalului economic din Ismailia”, a argumentat șeful SCA.

Traficul prin Canalul Suez, care asigură peste 10% din comerțul mondial, s-a reluat în 29 martie, după ce imensa navă a fost repusă pe linia de plutire. În prezent, nava, cu o lungime echivalentă cu patru terenuri de fotbal, staționează pe Marele Lac Amer, în mijlocul canalului.

Potrivit SCA, Egiptul a pierdut între 12 și 15 milioane de dolari pe zi din cauza închiderii canalului. Allianz estimează că fiecare zi de blocare a antrenat pierderi globale între 6 și 10 miliarde de dolari.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: