Egiptul cere despăgubiri de 900 de milioane de dolari după blocarea canalului Suez, la sfârșitul lui martie, iar nava cargo care s-a aflat la originea incidentului a fost pusă sub sechestru, scrie marți cotidianul guvernamental Al-Ahram, citat de Le Figaro.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Luni seara, șeful Autorității Canalului (SCA) a declarat la televiziunea publică că au loc „negocieri” în vederea obținerii de despăgubiri pentru prejudiciile suferite după ce Ever Given a rămas blocată de-a latul canalului, timp de o săptămână, paralizînd astfel traficul pe această rută maritimă esențială.

Egiptul nu a comis „nicio eroare” în acest incident, a susținut el.

Analize Economedia

auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania

O sursă din cadrul SCA a precizat pentru AFP că negocierile au loc cu societatea japoneză Shoei Kisen, proprietara cargobotului, și companii de asigurare.

„Nava panameză Ever Given a fost pusă sub sechestru din cauza neplății sumei de 900 milioane de dolari (…) în virtutea unei decizii a tribunalului economic din Ismailia”, a argumentat șeful SCA.

Traficul prin Canalul Suez, care asigură peste 10% din comerțul mondial, s-a reluat în 29 martie, după ce imensa navă a fost repusă pe linia de plutire. În prezent, nava, cu o lungime echivalentă cu patru terenuri de fotbal, staționează pe Marele Lac Amer, în mijlocul canalului.

Potrivit SCA, Egiptul a pierdut între 12 și 15 milioane de dolari pe zi din cauza închiderii canalului. Allianz estimează că fiecare zi de blocare a antrenat pierderi globale între 6 și 10 miliarde de dolari.