Electrica Furnizare a anunțat unii clienți că va întârzia facturile. „Nu vom percepe penalități și nu vom efectua deconectări”

contor, energie electrica, curent Sursa foto: Parlamentul European

Electrica Furnizare, parte a grupului de furnizare și distribuție de energie Electrica SA, la care cel mai mare acționar este statul român prin Ministerul Energiei, anunță o parte din clienți că va întârzia facturile, din cauza modificărilor legislative, dar spune că nu va percepe penalități și nu va efectua deconectări.

Mesajul transmis de companie:

„Dragă client,

Lucrăm la optimizarea sistemului informatic de facturare în vederea implementării celor mai recente modificări legislative, motiv pentru care emiterea facturilor poate înregistra întârzieri, atât pentru facturile în format fizic, cât și pentru cele electronice.

Nu îți face griji dacă factura ta ajunge la o altă dată decât cea obișnuită; nu vom percepe penalități și nu vom efectua deconectări.
Factura poate fi achitată utilizând una dintre numeroasele modalități de plată pe care ți le punem la dispoziție.

Îți mulțumim!

Echipa Electrica Furnizare”

Este a doua mare companie de furnizare de energie electrică ce anunță întârzierea facturilor, din cauza celor mai recente modificări legislative, care au intrat în vigoare la 1 septembrie.

La începutul lunii octombrie, Enel a trimis mesaje către unii clienți spunând că facturile vor întârzia până la mijlocul lunii octombrie. „Facturile aferente consumului de energie electrică și gaze naturale începând cu 1 septembrie vor fi emise după finalizarea integrării modificărilor în sistemul informatic, ceea ce ar putea duce la emiterea cu întârziere a acestora. Estimăm că vor ajunge la tine începând cu mijlocul lunii octombrie”, potrivit informării Enel.

Anterior, E.ON Energie România și-a anunțat clienții că vor primi la timp facturile pe septembrie. Compania a transmis că procesul de facturare se derulează normal, fără întârzieri cauzate de schimbările aduse de OUG 27/OUG 119.

Cu câteva zile în urmă, asociația furnizorilor a transmis că emiterea facturilor privind consumul pe luna septembrie va întârzia, întrucât furnizorii nu au avut timp să-şi adapteze softurile de emitere a facturilor. Declarația a fost făcută de Dana Dărăban, director executiv al Federaţiei Asociaţiilor Companiilor de Utilităţi din Energie (ACUE), citată de Agerpres.

Ea a explicat că OUG 119/2022 a fost emisă la 1 septembrie, cu aplicabilitate tot de la 1 septembrie, iar furnizorii au nevoie de cel puţin 30 de zile pentru modificarea softurilor.

Dărăban a sfătuit clienţii care primesc o factură pe două-trei luni, pe care nu o pot plăti dintr-o singură dată, să discute cu furnizorul pentru eşalonarea plăţilor. „Atunci când vor veni trei facturi, dacă este nevoie, furnizorii vor oferi şi eşalonare”, a completat Dărăban.

Recent, Electrica SA a calificat drept „afirmații speculative” știrile că Electrica Furnizare a fost la un pas de incapacitate de plată și spune că a primit de la stat doar deconturi în baza cererilor formulate.

ZF a scris recent că Electrica Furnizare, parte a grupului Electrica, listat din 2014 la Bursa de la Bucureşti, a fost săptămâna trecută la un pas de intrarea în incapacitate de plată și că statul a salvat compania în ultimul moment printr-o perfuzie de bani, virându-i în avans sume de bani privind măsurile de protecție a clienților.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Sute de mii de agenti cititori de contori umbla pe teren deoarece nici la ora actuala n-au reusit sa monteze contori inteligenti care sa transmita si elibereze factura automat.

    • Avem contor “ inteligent” dar ce folos dacă Enel face estimări de consum pe motiv ca nu s-a trimis indexul lunar “la timp” , asta in condițiile in care pe facturi, la tf, in cont ești programat sa -l trimiți la 2 luni. Bani “furați” de la consumator.

  2. Nu am primit factură de la electrica din luna aprilie 2022. La sesizările on-line primesc răspuns automat că lucrează…

  3. Asta că interzise din cauza OUG, e o minciună uriașă nu am primit factura din3 ianuarie, am fost la ei la sediul central și mi-au zis că să mă duc acasă că vine încurând.

  4. Nu am primit fact. Pe Sept.,eu platesc prin Banca,si pensia o primesc tot prin banca,si nu stiu cit sa scot,ca sa las si pentru fact. Va rog sa primesc cit mai repede !

  5. Am trimis indexul lunar și nu am primit factura lunar , ultimul index trimis apare luna mai , nu înțeleg ce rost mai are aplicația de transmitere dacă nu se emit facturile la timp ,
    Chiar de este un consum peste 300 kw , nu s a gândit nimeni ca pot fii familii mai numeroase pe un singur contor și cu salarii minime pe economie .

  6. Am trimis indexu lunar și factura nu a venit de 2 luni.in format electronic.ce se intimpla ?

  7. Sunt convins ca intarzierile si lipsa de comunicare a responsabililor de la Electrica Furnizare se datoreaza marilor incurcaturi in care se afla compania de electricitate si se cauta cu disperare o iesire din impas…

  8. Lazar Iulia nu s a primit factura electrica pe ian.2023( am transmis si index ,a venit si cu asa zisa regularizare… nimic) unii le au primit altii nu.am lasat sms am fost ignorata

  9. Am plătit an fiecare luna curentul și am dat ceasul în fiecare luna am patit33 de milioane acum vine 16 milioane ce se întâmplă Sat ghirisu roman com mociu Strada fundatura nr3 rad Iosif

    • Am plătit an fiecare luna curentul și am dat ceasul în fiecare luna am patit33 de milioane acum vine 16 milioane ce se întâmplă Sat ghirisu roman com mociu Strada fundatura nr3 rad Iosif
      Aștept un răspuns de unde se scot asemenea facturi

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.