eMAG se extinde în Grecia

emag birouri

Retailerul online eMAG se extinde în Grecia, înregistrând deja domeniul emag.gr. Compania ar vrea să se lanseze în peninsulă anul viitor, în prezent derulând cercetări de piață, conform informațiilor obținute de Economedia.

De altfel, și presa greacă a început să scrie despre intențiile eMAG de a intra pe piaţa din Grecia. Potrivit publicației Imerisia, retailerul online a prezentat autorităților diplomatice grecești de la București un proiect pentru distribuirea unor produse grecești pe piața din România.

Totodată, compania românească a solicitat deja Biroului pentru Afaceri Economice și Comerciale al Ambasadei Greciei să notifice începerea activității în Grecia către asociațiile și organismele de afaceri, pentru început din zona Atena-Pireu și Salonic, pentru a găsi firme grecești interesate. Din martie 2022 se va extinde pe întreg teritoriul Greciei.

După cum au fost informaţi membrii misiunii diplomatice grecești, compania își propune și este interesată să coopereze cu companii grecești orientate spre comerţul exterior pentru a le transporta produsele în România și a le vinde prin platforma sa prin filiala Sameday Courier. Aceasta a început și ea să opereze în Grecia prin parteneriate cu companii de curierat grecești, centrul inițial de colectare urmând să fie în Salonic.

Compania românească preoconizează perspective semnificative de creștere de pe urma apropiatei sale intrări pe piaţa din Grecia, întrucât România ocupă locul 10 printre principalele destinații de export ale Greciei, iar valoarea investițiilor grecești plasează Grecia pe locul 7 între principalii investitori în România, scrie publicația grecească, citată de Rador.

În plus, aproximativ 8.000 de firme cu capital grecesc – dintre care se estimează că sunt active aproximativ 1.500 – își desfășoară activitatea în România, în timp ce 1,3 milioane de turiști români au vizitat Grecia, în special zona de nord, în 2019.

Compania prospectează și alte țări din regiune

Potrivit informațiilor Economedia, eMAG prospectează și alte țări din regiune. Retailerul a înregistrat deja domenii în Austria (emag.at), Cehia (emag.cz) și Slovacia (emag.sk).

eMAG activează în prezent în România (50% din piață, 36.000 de companii, 12 milioane de coduri de produs), Bulgaria (market leader cu 25% din piață) și Ungaria (de asemenea, market leader cu 25% din piață) și se extinde în Grecia, Germania și Polonia.

eMAG aparține grupului cu participaţie olandeză Prosus N.V., care la rândul său aparține grupului cu participaţie sud-africană Naspers, cel mai mare grup de comerț electronic din Europa și unul dintre cele mai mari din lume, și anume al treilea după Amazon și Alibaba.

De Prosus N.V. şi prin participaţia acesteia, de compania germană Delivery Hero aparţin și companiile grecești e-food și deliveras.gr și start-up-ul Instashop, precum şi compania internațională e-shop and delivery Wolt, care activează și în Grecia.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *