Enel și-a notificat clienții, în ajun de Revelion, că îi va deconecta atunci când consumă energie electrică peste puterea aprobată. Ce explicații are compania

contor, energie electrica, curent Sursa foto: Parlamentul European

Companiile E-Distribuție, operatorii de distribuție a energiei electrice din cadrul Grupului Enel în România, au trimis clienților vineri, 31 decembrie, în prag de Revelion, notificări prin care îi avertizează că riscă să fie deconectați temporar atunci consumă energie electrică peste puterea aprobată. Compania susține că a trimis aceste notificări pentru asigurarea funcționării în parametri optimi a rețelei de distribuție si pentru a preveni eventuale accidente în instalațiile de utilizare ale clienților.

„Dragă client, vă transmitem această notificare pentru că, în ultima perioadă, au fost ocazii în care consumul dvs. instantaneu a depășit puterea aprobată prin certificatul de racordare / avizul tehnic de racordare, generând astfel o supraîncărcare a rețelei de distribuție energie electrică. În aceste situații, operatorul de distribuție poate limita puterea absorbită la un loc de consum”, anunță E-Distribuție, în notificarea trimisă clienților.

Compania susține că, conform legislației, clientul final are obligația de a nu depăși puterea aprobată prin certificatul de racordare / avizul tehnic de racordare, informația despre puterea aprobată regăsindu-se înscrisă pe factura emisă de furnizor.

Enel sugerează clienților, de asemenea, și cele două opțiuni pe care le au în caz că depășesc puterea aprobată, respectiv realimentarea locului de consum (fără intervenția personalului Operatorului de distribuție) cu încadrarea în puterea aprobată sau depunerea unei solicitări de suplimentare a puterii aprobate.

Mesajul companiei:

„În cazul în care ajungeți în situația de a depăși puterea aprobată și este întreruptă alimentarea cu energie electrică a locului de consum ca urmare a limitării automate a puterii absorbite, aveți următoarele posibilități:

1.  realimentarea locului de consum (fără intervenția personalului Operatorului de distribuție) cu încadrarea în puterea aprobată, parcurgând următorii  pași:

  • reducerea puterii absorbite (se scot din priză unul sau mai mulți consumatori/receptoare electrice);
  • dacă există acces la contor – se apasă butonul galben și contorul se reanclașează automat;
  • dacă nu există acces la contor – se coboară toate siguranțele /siguranță generală de la tabloul electric din locuință/imobil, se așteaptă 10 secunde,  după care se ridică/armează din nou siguranțele.

După finalizarea acestor manevre locul de consum se reconectează automat.

Pașii de rearmare ai contorului inteligent  sunt prezentați în detaliu în Manualul de utilizare a contorului inteligent primit la instalare sau poate fi consultat pe site-ul E-Distribuție la adresa  https://www.e-distributie.com/ro/contorul-inteligent/cum-functioneaza-contorul-inteligent.html și aici se pot vizualiza în filmulețul de prezentare toate informațiile legate de rearmare.

2. depunerea unei solicitări de suplimentare a puterii aprobate  (depunerea unei cereri de racordare) împreună cu documentele necesare. Până  la finalizarea procesului de suplimentare a puterii aprobate și actualizarea certificatului de racordare pe noua putere, locul de consum va fi limitat la puterea iniţială (pentru realimentarea locului de consum  cu încadrare în puterea inițială se pot urma pașii  de la punctul 1).

Documentaţia necesară pentru actualizarea avizului tehnic de racordare / certificatului de racordare, pentru sporul solicitat, este:

  • cerere de racordare și chestionar pentru obţinerea avizului de racordare (formular standard atașat);

  • certificat de înregistrare (persoane juridice) sau carte de identitate (persoane fizice);

  • act care atestă dreptul de folosinţă asupra terenului / incintei / clădirii în care se constituie locul de consum (contract de vânzare-cumpărare, contract de închiriere, extras de carte funciară) / extras de carte funciara, autorizaţie de construire valabilă; pentru spaţiile închiriate, acordul notarial al proprietarului pentru executarea de lucrări în instalaţiile electrice.

Solicitarea de actualizare a Avizului de racordare / Certificatului de racordare, însoţită de documentele de mai sus, se depun pe site-ul E-Distribuție (https://www.e-distributie.com/) prin autentificare în contul tău E-Distribuție ( https://contulmeu.e-distributie.com/).

Recomandăm să solicitaţi spor de putere doar în cazul în care nu aveţi posibilitatea temporizării utilizării consumatorilor ce generează depășirea puterii.

Mai multe informaţii găsiţi pe site:
https://www.e-distributie.com/content/dam/e-distributie/Informatii-si-servicii/Documents/racordarea_la_retea/Manual_Racordare_online_Portal_E-Distributie.pdf
https://www.e-distributie.com/ro/servicii-online-si-informatii/racordare/racordare-la-retea.html

Ulterior, Enel a transmis o notă prin care explică de ce a trimis notificările pentru informarea clienților ce dețin contoare inteligente în privința depășirii puterii aprobate locului de consum.

Nota Enel: 

Pentru asigurarea funcționării în parametri optimi a rețelei de distribuție si pentru a preveni eventuale accidente în instalațiile de utilizare ale clienților, E-Distribuție Muntenia a notificat în decembrie furnizorii de energie electrică care își desfășoară activitatea în județele Giurgiu și Ilfov pentru a-și înstiința clienții ce dețin contoare inteligente în privință consumului de energie și a depășirii puterii aprobate locului de consum. Măsura face parte din acțiunile periodice de verificare a depășirii puterii avizate prin avizul tehnic de racordare (ATR) / certificatul de racordare (CER) în rândul clienților finali și nu duce la deconectarea totală a acestora din sistemul de energie.

Clienții au fost informați că, dacă puterea absorbită la locul de consum depășește valoarea contractată (menționată în avizul tehnic de racordare/certificatul de racordare), contorul inteligent întrerupe temporar alimentarea cu energie electrică, aceștia având posibilitatea să anclanșeze (repornească) contorul fără intervenția echipelor tehnice, după ce își reduc consumul (prin scoaterea din priză a aparatelor cu consum mare de electricitate, de exemplu), iar alimentarea va fi reluată automat. Modul în care se poate anclanșa contorul inteligent este exemplificat aici: https://www.youtube.com/watch?v=xSh02xFClTo&t=1s

Pentru a folosi mai multă energie electrică decât este prevăzut în CER / ATR, clienții trebuie să depună o cerere de spor de putere. O pot depune direct la operatorul de distribuție, după ce își creează cont pe www.e-distributie.com, în secțiunea Racordare, bifând opțiunea ”Spor de putere”. Pentru corecta estimare a puterii necesare, clienții pot însuma puterile aparatelor care funcționează concomitent pe bază de electricitate din propria locuință și, în funcție de acesta, pot decide dacă au nevoie sau nu de spor de putere.

Mai multe detalii despre sporul de putere aici: https://www.e-distributie.com/ro/energia-electrica-in-casa-ta/spor-de-putere.html.

După depunerea cererii de spor de putere, pe baza fișei de soluție pe care o elaborează E-Distribuție, se emite un nou ATR (în maximum 30 de zile calendaristice, conform prevederilor legale). În funcție de soluția tehnică menționată în ATR, se urmează etapele specifice procesului de racordare la rețea. Mai multe detalii despre acesta aici: https://www.e-distributie.com/ro/racordare-la-retea.html

Campania de informare a clienților ce dețin contoare inteligente în privință depășirii puterii aprobate locului de consum, pentru a preveni eventuale accidente în instalațiile de utilizare ale acestora, se desfășoară în toate zonele  în care E-Distribuție își desfășoară activitatea.

Sursa foto: Parlamentul European

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *