Enel transmite clienților săi că facturile vor veni cu întârziere în această lună pentru că necesită actualizarea sistemelor informatice, după ce a intrat în vigoarea modificarea legislativă în domeniul energiei.
Mai jos este mesajul transmis de companie către clienții săi:
„Bun găsit,
Așa cum știi, cele mai recente modificări legislative în domeniul energiei, cu impact asupra modului de facturare a consumului tău de energie electrică și gaze naturale, au intrat în vigoare în a doua parte a lunii decembrie 2022*.
În acest moment, noi, furnizorul tău de energie, continuăm să actualizăm sistemele noastre informatice, astfel încât să reflecte aceste modificări legislative. Acest lucru ne determină să emitem facturile aferente consumului tău de energie electrică și gaze naturale cu întârziere. Ne cerem scuze pentru acest lucru, însă această activitate este necesară pentru a reflecta corect și complet măsurile legislative referitoare la plafonarea prețului la energie.
Citește aici totul despre categoriile de plafonare în care te încadrezi.
*Noua legislație, intrată în vigoare începând cu data de 16 decembrie 2022, completează măsurile dedicate pieței energiei electrice și gazelor naturale prevăzute de O.U.G. nr. 27/2022 (cu modificările și completările ulterioare), aplicabile perioadei 16 decembrie 2022– 31 martie 2025.
Mereu alături de tine,
Echipa Enel”
Pe luna decembrie, Enel a facturat jumătate din consumul. Enel a generat venituri de 140,5 miliarde de euro (85,7 miliarde de euro în 2021, +63,9%), și a obținut un profit EBITDA de 19,7 miliarde de euro (19,2 miliarde de Euro în 2021, +2,6%), depășind previziunea Grupului comunicată piețelor financiare de 19,0 -19,6 miliarde de Euro.